Perspectivas de la Investigación en Pedagogía de la Lengua Materna y la Literatura

View/ Open
Author
Quitián Bernal, Sandra Patricia (Compiladora)
Mejía Jiménez, Marco Raúl
Vasilachis de Gialdino, Irene
García Dussán, Éder Alexander
Chacón Méndez, Adriana Matilde
González Ruíz, Luz Dary
Parra Moya, Rosa Elena
Lamprea Nosa, Jimmy Adolfo
Leal Leal, Edward Camilo
Marín, Yenny Carolina
Quiroga Carrillo, Claudia Patricia
Peña Rodriguez, Carolina
Peña Galeano, Olga Yamira
Quintero Saavedra, Aura Catalina
Rodríguez Forero, Martha Lucia
Romero García, Yolanda
Walteros León, Elvia Azucena
Barrera Cuervo, Martha Janeth
Reyes García, Sandra Milena
Chaguendo Soler, Jenny Maritza
Rubio Quijano, Juliana
Cubillos Carreño, Luz Fanny
Monroy Abril, Nancy Stella
Torres Herrera, Deicy Yasmín
Garzón Bohórquez, Patricia
Chitiva Méndez, Magdalena
Diaz Cortés, Eliana Milena
Segura Acosta, Claudia Patricia
Rivas Arenas, María Elena
Santos Dimaté, Martha Viviana
Zapata García, Martha Cecilia
Alba Sanchez, Leonor
Rubiano Arias, Janer David
Botero Herrera, Angie Stephany
Metadata
Show full item recordDocuments PDF
Abstract
La investigación como campo de actuación profesional requiere que las dimensiones del ser y del hacer del profesor se expliciten mediante actitudes y aptitudes desde las cuales se incida en procesos de innovación y transformación educativa y cultural, coherentes con el contexto histórico-social del momento. "Perspectivas de la Investigación en Pedagogía de la Lengua Materna y la Literatura" presenta el trabajo de discusión académica desarrollado en el VIII Coloquio en Pedagogía de la Lengua Materna, a propósito de los estatutos metódicos, teóricos y pedagógicos involucrados en el devenir de las investigaciones sobre la enseñanza -aprendizaje de la lengua materna y de la literatura, como también sobre el proceso de formación del docente - investigador en este campo.
Abstract
Research as a field of professional action requires that the dimensions of the being and of the teacher be made explicit through attitudes and skills from which the processes of innovation and educational and cultural transformation are based, coherent with the historical-social context of the moment. "Perspectives of Research in Pedagogy of the Mother Tongue and Literature" presents the academic discussion work developed in the VIII Colloquium in Pedagogy of the Mother Tongue, with regard to the methodical, theoretical and pedagogical statutes involved in the evolution of research on teaching - learning the mother tongue and literature, as well as the process of teacher training - researcher in this field.
Collections
- Libros [2]
The following license files are associated with this item: