Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/4038
Title: La televisión y las prácticas de las audiencias. Una apuesta por la educación para la ficción televisiva
Author: Peñuela Cárdenas, Camilo Andrés
Advisor: Bustamante Bohórquez, Borys Rafael
Subjects: Maestría en Comunicación - Educación - Tesis y disertaciones académicas
Televisión educativa - Aspectos sociales
Comunicación transmedia
Comunicación de masas
Keywords: Ficción televisiva
Recepción activa
Recepción interactiva
Transmedia
Convergencia tecnológica
Date: 4-Oct-2016
Abstract: The following report is the result of an investigation into the main “transmedia” reception and production strategies on Colombian television. It is important to understand that these categories are fundamental to the world of media and current social dynamics in terms of consumption and production of content. Meeting the need for critical media education is imperative in school today. Work proposals like these, where the reception processes and ownership and content production from television fiction are evident, give light to the current educational needs. We find here theoretical background on fiction, active and interactive reception and transmediation. Theoretical framework based on television, new practices of hearings and media educational aspect. The methodological design of 4 phases. The findings where we find what was done by the student sample and conclusions.
Description: El siguiente informe es el resultado de una investigación sobre las principales estrategias de recepción y producción transmedia en la televisión colombiana. Es importante comprender que estas categorías son fundamentales para el mundo de los medios y las dinámicas sociales actuales en cuanto a consumo y producción de contenidos. Atender a la necesidad de una educación críticas de los medios se hace imperativo en la escuela de hoy en día y propuestas de trabajo como estas, donde se evidencian los procesos de recepción, apropiación y producción de contenidos a partir de ficciones televisivas, dan luces de las necesidades educativas actuales. Encontraremos aquí antecedentes teóricos sobre ficción, recepción activa e interactiva y transmediación. Marco teórico fundamentado en la televisión, nuevas prácticas de las audiencias y el aspecto educativo en medios. El diseño metodológico que parte de 4 fases. Los hallazgos en los que encontramos lo que se realizó por la muestra de estudiantes y conclusiones.
URI: http://hdl.handle.net/11349/4038
Appears in Collections:Maestría en Comunicación - Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PeñuelaCardenasCamiloAndres2016.pdfTrabajo de Grado2,32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.