Login
FAQ
Estadísticas
Documentos RIUD

Repositorio Institucional

View Item 
  •   RIUD Home
  • Producción Editorial Universidad Distrital Francisco José de Caldas
  • Revistas
  • Colombian Applied Linguistics Journal
  • View Item
  •   RIUD Home
  • Producción Editorial Universidad Distrital Francisco José de Caldas
  • Revistas
  • Colombian Applied Linguistics Journal
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle

Thumbnail
Author
Martin, Annjeanette
Palabras clave
Second Language Teacher Preparation, Methodology Courses, Pedagogical Content Knowledge, Theory and Practice
Tipo de publicación



Citación

       
Metadata
Show full item record

Abstract

With the growth of EFL instruction worldwide, there has been increasing interest in how English teachers are prepared, yet little research has addressed these programs in foreign contexts. As part of pedagogical formation, methodology courses are considered key in developing both ‘received’ and ‘experiential’ teacher knowledge. Inspired by previous research, the current descriptive study analyzes the pedagogical content of methodology courses in EFL teacher programs in 16 Chilean universities and addresses the perceptions of methodology instructors by means of a questionnaire and an interview. Results highlight similarities and differences among programs, some considerations in designing methodology courses and the challenges in articulating the connection between theory and practice. Con el aumento en la enseñanza del inglés a nivel mundial, también se ha visto un aumento en el interés en la formación docente de los profesores de inglés. Sin embargo, ha habido escasa investigación en contextos lejos de los centros de habla inglesa. Como parte de la formación docente, los cursos de metodología se consideran claves para desarrollar los conocimientos pedagógicos ‘recibidos’ y ‘experienciales’. Inspirado en investigaciones previas, el presente estudio descriptivo analiza el contenido pedagógico de los cursos de metodología en 16 programas de formación docente inicial para profesores de inglés en Chile e incluye las percepciones de los profesores de metodología de la especialidad a través de una encuesta y una entrevista. Los resultados abordan similitudes y diferencias entre programas, algunas consideraciones en diseñar estos cursos, y el desafío de la articulación entre teoría y práctica. 

Link to resource

https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/calj/article/view/9471
https://doi.org/10.14483/calj.v18n1.9471
URI
http://hdl.handle.net/11349/18165
Collections
  • Colombian Applied Linguistics Journal [299]

Browse

All of RIUDCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
GTM StatisticsView GTM Statistics

Universidad Distrital Francisco José de Caldas - Biblioteca UDFJC

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional | Acuerdo de creación N° 10 de 1948 del Concejo de Bogotá  | Acreditación Institucional de Alta Calidad - Resolución N° 23096 del 15 de diciembre del 2016

 Calle 13 No. 31 - 75 Bogotá D.C. - República de Colombia |  (+57 1) 3239300  |  Lunes a viernes de 8 a.m. a 5 p.m.

Contacto: repositorio@udistrital.edu.co