Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/15213
Title: Unveiling argumentation and debate tactics on facebook used by upper intermediate EFL learners
Author: Quintero Barrera, Faber Mauricio
Advisor: Aldana Gutiérrez, Yeraldine
Subjects: Licenciatura en Educación Básica con Énfasis en Inglés - Tesis y disertaciones académicas
Inglés - Estudio y enseñanza
Grupos de charla en línea
Facebook (Recurso electrónico)
Aprendizaje colaborativo
Adquisición de segundo lenguaje
Keywords: Estrategias de producción
Constructivismo
Discusiones sobre temas tabú
Comunicación mediada por computadora
Date: 4-Dec-2019
Abstract: This report presents a research study conducted with a group of pre-service EFL teachers at a university in Bogotá. It characterizes participants’ language resources and their viewpoints in a Facebook discussion group. Participants were 17 students of a TEFL program who interacted and exchanged viewpoints about three taboo topics (homosexuality, children murderers and addictions). In this qualitative case study, students’ artifacts and a questionnaire were the data collection methods. . Findings suggest that participants had a personal style that built on others’ comments as the basis for their further contributions. Additionally, these results showed that participants expressed their viewpoints through prior knowledge on the taboo topics. . Discussion among participants allowed them to build shared understanding and work collaboratively as a community.
Description: El presente reporte discute un estudio realizado con un grupo de profesores de inglés en formación de la licenciatura en inglés como lengua extranjera de una universidad pública en Bogotá. El estudio caracterizó los recursos lingüísticos de los participantes y sus puntos de vista en un grupo de discusión de Facebook. En este estudio de caso cualitativo, los artefactos de los estudiantes y un cuestionario fueron los métodos de recolección de datos. . Los hallazgos mostraron que los participantes tenían un estilo personal que se apoyaba en los comentarios de los demás como base de sus contribuciones posteriores. Además de esto, estos resultados permitieron identificar que los participantes expresaban sus puntos de vista a través de su conocimiento previo ya aprendido sobre temas tabú. . La discusión entre los participantes les permitió construir un entendimiento común y trabajar colaborativamente como parte de una comunidad.
URI: http://hdl.handle.net/11349/15213
Appears in Collections:Licenciatura en Educación Básica con Énfasis en Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
QuinteroBarreraFaberMauricio2018.pdf2,18 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons