Ballesteros Ballesteros, VladimirGallego-Torres, Adriana Patricia2019-09-192019-09-19http://hdl.handle.net/11349/17010The work presented here proposes a theoretical and historical reflection of the socio-scientific controversies posed as problematizing situations that have become an effective tool in the teaching of sciences, since they allow the development of argumentative processes, the development of thought critical, conceptions more in line with science and scientific activity and allows use of history and philosophy. In this sense, readers will find a brief historical account of the origin of socio-scientific controversies and a proposal to work on Education in Renewable Energy.El trabajo que aquí presentamos, propone una reflexión teórica e histórica de las controversias socio-científicas planteadas como situaciones problematizadores que han venido convirtiéndose en una herramienta eficaz en la enseñanza de las ciencias, ya que permiten el desarrollo de procesos argumentativos, el desarrollo del pensamiento crítico, concepciones más acordes a la ciencia y la actividad científica y permite utilizar la historia y la filosofía. En este sentido, los lectores encontraran un breve recuento histórico del origen de las controversias socio-científicas y una propuesta para trabajar la Educación en Energías Renovables.application/pdfDerechos de autor 2019 Vladimir Ballesteros Ballesteros, Adriana Patricia Gallego Torreshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0Socio-scientific controversiesCTSScientific EducationEducation in Renewable EnergiesControversias socio-científicasCTSEducación CientíficaEducación en Energías RenovablesEducation in renewable energies from socio-scientific controversies in science educationLa educación en energías renovables desde las controversias socio-científicas en la educación en cienciasinfo:eu-repo/semantics/article