Ceballos C., YorelyJaramillo H., IvánDuque M., Néstor DNiaza, Carlos Arturo2019-09-192019-09-19http://hdl.handle.net/11349/21590The ethnic educational digital resources with ludic content encourage indigenous communities to use technology as a mean to strengthen the language, culture and support the preservation of its roots. From the ludic, we seek the learner to think and act in the midst of a situation that was built with resemblance to their reality and according to a pedagogical purpose. In this work ludic ethnic-educational resources aimed at fostering cultural identity are proposed, as well as the acquisition of knowledge and enclosing various interactive activities under a unique cosmic vision of Colombian indigenous communities.Los recursos digitales etnoeducativos con contenido lúdico incentivan a las comunidades indígenas a utilizar las tecnologías como un medio para fortalecer la lengua, la cultura y apoyar la preservación de sus raíces. Desde la lúdica se busca que el aprendiz piense y actúe en medio de una situación determinada, que fue construida con semejanza a su realidad y acorde a un propósito pedagógico. En este trabajo se proponen recursos etnoeducativos lúdicos orientados a fomentar la identidad cultural y la adquisición de saberes que encierran diversas actividades interactivas bajo una cosmovisión propia de las comunidades indígenas colombianas.application/pdftext/htmlDerechos de autor 2016 Revista Vínculoseducational resourcesEmbera Chamiethno-educationplay learningaprendizaje lúdicoEmbera Chamietnoeducaciónrecursos educativosDesing and creation of ethno-educational and digital resources with ludic content: Indigenous people Embera ChamiDiseño y creación de recursos digitales etnoeducativos con contenido lúdico: pueblo indígena Embera Chamiinfo:eu-repo/semantics/article