Orjuela León, Natalia del PilarRamos Pita, Gelver Guillermo2019-09-192019-09-19http://hdl.handle.net/11349/18929This article discusses the development of a tutorial that allows students on Biophysics course to learn how the FTIR technique is performed. It was observed that students of the last semester undergraduate in physics teaching find novel and interesting the work of tutorials and simulations with the intention of continuing to work and providing necessary material focused on theoretical and practical courses such as Biophysics, whose laboratories are not easily accessible.En este artículo se habla sobre el desarrollo de un tutorial que permite a los estudiantes del curso de Biofísica aprender cómo se realiza la técnica de FTIR. Se observó que a los estudiantes de último semestre de Licenciatura en Física les parece novedoso e interesante el trabajo de tutoriales y simulaciones con el ánimo de seguir trabajando y aportar material necesario enfocado a cursos teórico-prácticos como Biofísica cuyos laboratorios no están a fácil alcance.application/pdfDerechos de autor 2016 Góndola, Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias. (Bogotá, Colombia)Spectroscopyphysics educationEspectroscopiaenseñanza de la físicaTUTORIAL FOR LEARNING INFRARED SPECTROSCOPY TECHNIQUES OF FOURIER TRANSFORM (FTIR) FOR BIOFYSICIAN STUDENTS: MEMBRANE STUDYTutorial para el aprendizaje de las técnicas de espectroscopía de infrarrojo de transformada de fourier (FTIR) para estudiantes de biofísica: estudio de membranasinfo:eu-repo/semantics/article