Login
FAQ

Repositorio Institucional

Search 
  •   DSpace Home
  • Trabajos de grado
  • Facultad de Ciencias y Educación
  • Licenciatura en Pedagogía Infantil
  • Search
  •   DSpace Home
  • Trabajos de grado
  • Facultad de Ciencias y Educación
  • Licenciatura en Pedagogía Infantil
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 11

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Jugando y creando:El juego libre en la resolución de conflictos de niños y niñas de primero y cuarto grado jornada mañana del colegio Julio Garavito Armero 

Amaya Aldana, Daniela; Díaz Peña, Sharon Aixa
The main interest of this research is to generate interaction and otherness processes in boys and girls from 5 to 12 years old, of courses 102 and 403 of the Julio Garavito Armero school, which is located in the city of ...
Thumbnail

Soñadores y soñadoras callejeras: una experiencia pedagógica para visibilizar la infancia en el Barrio El Amparo a través del juego en la calle 

Quiroga Díaz, Lizeth Nathaly; Muñoz García, Nesly Tatiana
This final paper is a playful-pedagogy proposal written as a narrative that attempts to visualize the children behavior on the streets at the "El Amparo" neighborhood through games; guided by two characters (Juanana and ...
Thumbnail

Taller gafutos: literatura y canción infantil como manifestaciones culturales para el desarrollo de la experiencia estética y la dimensión socioafectiva en niños de 6 a 10 años del programa “cultivarte”, conjunto arrayán en la localidad de Bosa 

Riaño Cabrera, Karen Johana; Velásquez Duque, Luz Mery
The present monograph, consisting of six chapters, approaches the problem of the instrumentalization of children's literature and the absence of work in the socio-affective dimension of children in different educational ...
Thumbnail

Procesos de lectura y escritura en niños y niñas de grado segundo de la I.E.D "Manuela Beltrán", Sede "B", J.T 

Rico Baracaldo, Laura Constanza; Vargas Valero, Jennifer Astrid
In this research work, the reading and writing process are strengthened of the second grade children of the District School Manuela Beltran in afternoon sesión, during the year 2015. From the investigation of the processes ...
Thumbnail

El juego en las relaciones de amistad de los niños y niñas de educación preescolar del Colegio Distrital Juan Lozano y Lozano 

Medina Jiménez, Diana Paola; Meneses Talero, Mariana Carolina
The role of the game becomes very important in early childhood, is an innate activity to the subjects that manifests from the first months of life to adulthood; he plays a vital part in the relations with the world of ...
Thumbnail

El juego y el diseño universal de aprendizaje (DUA) como propuesta pedagógica para el desarrollo del pensamiento matemático 

Moreno Rincón, Karol Viviana
The purpose of the research is the development of mathematical thinking and the universal design of Learning (DUA), in children from 7 to 9 years in the Hogares Club Michín Foundation and in this way conceptualize the ...
Thumbnail

El diálogo como constructor de conocimiento: fortalecimiento del lenguaje oral en el niño a partir de estrategias didácticas de lectura compartida y juego. 

Traslaviña Castillo, Juleily Katherine
The present research project aims general strengthening the development of the oral language of the child through teaching as a shared reading and game strategies. Through these strategies seeks to highlight the importance ...
Thumbnail

¡Yo existo, yo siento, yo me expreso! la lúdica como una estrategia con la cual los niños y las niñas conocen, promueven y se apropian de los derechos de la infancia 

Correa Cajamarca, Francy Paola; Rodríguez Herrera, Karen Julieth
This project investigative developed during the period understood between March, 2015 to November, 2016 by teachers in formation of the Master in infantile pedagogy, it has as foundation demonstrate like they are the ...
Thumbnail

“Juego y aprendo”: el Juego en el ámbito escolar como estrategia pedagógica, para incentivar el gusto y La práctica por leer y escribir en niños y niñas de 201 de la IED, Colegio Antonio Nariño, Jornada Tarde 

Botia Escobar, Julieth Vanessa; Quimbay Alarcón, Marilyn Estefany
The present research project is oriented towards game viewing in school setting as an effective pedagogical strategy to encourage the development of second-grade children’s tastes and practices for reading and writing. ...
Thumbnail

Transformando Espacios: Jugando y Construyendo Lengua Escrita con Niños y Niñas de 3 a 6 Años 

Castellanos Rodriguez, Alexandra; Quevedo Martínez, Cindy Juliett
The present work is based on the systematization of the experience with children from 3 to 6 years of grades kindergarten and transition of the Institution Gimnasio Indoamericano. The project focused on strengthening the ...
  • 1
  • 2

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAmaya Aldana, Daniela (1)Botia Escobar, Julieth Vanessa (1)Castellanos Rodriguez, Alexandra (1)Correa Cajamarca, Francy Paola (1)Díaz Peña, Sharon Aixa (1)Medina Jiménez, Diana Paola (1)Meneses Talero, Mariana Carolina (1)Moreno Rincón, Karol Viviana (1)Muñoz García, Nesly Tatiana (1)Numpaque Valencia, Ximena Alexandra (1)... View MoreSubject
Juego (11)
Licenciatura en Pedagogía Infantil - Tesis y disertaciones académicas (11)
Game (10)Juegos educativos (5)Métodos de enseñanza (4)Escritura (2)Juegos escolares (2)Lectura (2)Reading (2)Writing (2)... View MoreHas File(s)Yes (11)

Universidad Distrital Francisco José de Caldas - Biblioteca UDFJC

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional | Acuerdo de creación N° 10 de 1948 del Concejo de Bogotá  | Acreditación Institucional de Alta Calidad - Resolución N° 23096 del 15 de diciembre del 2016

 Calle 13 No. 31 - 75 Bogotá D.C. - República de Colombia |  (+57 1) 3239300  |  Lunes a viernes de 8 a.m. a 5 p.m.