Login
FAQ

Repositorio Institucional

Search 
  •   DSpace Home
  • Tesis y Disertaciones Académicas
  • Search
  •   DSpace Home
  • Tesis y Disertaciones Académicas
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 91

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Razonamiento Estadístico sobre el concepto de estimación puntual en estudiantes de grado décimo del Colegio Gimnasio Los Andes 

Muñoz Galindo, Claudia Yamile
This Master's Degree Work related to a deepening line, is part of the field of Education Statistics, describes and characterizes the level of Statistical Reasoning on the concept of punctual estimation in tenth graders ...
Thumbnail

La noción de calidad en la educación : una discusión desde la configuración de la política pública 

Gamboa Gonzalez, María Yineth
Education is a transversal axis of which various levels have to go into life in society, from there they aim to organize, direct, suggest and implement, while justifying a policy in favor of education in relation to quality; ...
Thumbnail

Implementación de las tecnologías de la información y la comunicación TIC, en los procesos de enseñanza y aprendizaje de los estudiantes sordos en el ciclo 4 de la básica secundaria 

Càceres Sepúlveda, Nelly
This research aims to identify the most relevant aspects that account for the implementation of ICT in the teaching and learning of deaf students cycle 4 in the areas of technology and natural sciences, from the definition ...
Thumbnail

La enseñanza de la historia reciente como ejercicio de formación ético político. "La memoria del conflicto armado en la complejidad de la escuela" 

Vanegas Rodríguez, Sandra Leticia
The experience of intervention in the classroom was the development of a module class work to understand the contemporary Colombian armed conflict, privileging memory as a historical source, in an exercise of incorporating ...
Thumbnail

La enseñanza del concepto de pureza : el papel de la historia y epistemología de las ciencias en el desarrollo de cambios didácticos en un profesor de química en educación superior 

Segura Delgado, Paula Andrea
The purpose of the research project was to promote professional enrichment in a university teacher from a didactic change, based on two research lines of Didactics of Experimental Sciences. The methodological development ...
Thumbnail

La enseñanza de la historia reciente como ejercicio de formación ético político. "La memoria del conflicto armado en la complejidad de la escuela" 

Vanegas Rodríguez, Sandra Leticia
Experience classroom intervention, aimed at developing a module schoolwork to understand the contemporary Colombian armed conflict, privileging memory as a historical source, in an exercise of incorporating the teaching ...
Thumbnail

Pedagogías ancestrales : recomposición cultural indígena muisca y ciudadanías etnoambientales sistematización de experiencias educativas por César Augusto Sánchez León Universidad Distrital Francisco José de Caldas Facultad de Ciencias y Educación Maestría en Educación Énfasis en Comunicación Intercultural, Etnoeducación y Diversidad Cultural Bogotá, 2020 

Sánchez León, César Augusto
This research summarizes the experience of the educational process of the Ancestral Pedagogies Educational Collective in the implementation of the systematization of experiences, as a possibility for the same community to ...
Thumbnail

Imaginación literaria y emociones morales en formación ciudadana : enfoque de capacidades en educación 

Hendez Puentes, Wilsón; Pardo Orjuela, María Lucia
This research the incidence of literary imagination in civic education from the capabilities approach and the theory of moral emotions of Martha Nussbaum arises. The work focuses on the use of literary narratives and life ...
Thumbnail

La enseñanza de las ciencias sociales en la educación básica primaria: reflexiones desde la práctica pedagógica de los maestros de una institución educativa pública del distrito capital 

Suárez Becerra, Claudia Marcela
The research about the teaching of Social sciences in primary basic education, whose main interest was the characterization of the pedagogical practices developed by sixteen teachers of primary school of a District educational ...
Thumbnail

Reflexión y argumentación en el escenario de la emisora escolar de la Institución Distrital Costa Rica 

Rueda Santander, Ingrid Jeanny
The exercise aims to develop reflective and argumentative interpretative processes in the school radio station with the oral and written production of argumentative texts through the broadcasts of the school radio and the ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 10

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorPardo Orjuela, María Lucia (3)Agudelo Castillo, Yina Marcela (2)Bautista Albornoz, Sandra Yamile (2)Cardozo Limas, Juan Carlos (2)Cortés Rodríguez, Adriana Janneth (2)Hendez Puentes, Wilsón (2)Hueso Marroquín, Dina Luz (2)Mancipe Flechas, Dora del Carmen (2)Mayorga León, Claudia Milena (2)Murillo Agudelo, Pablo Andrés (2)... View MoreSubject
Maestría en educación - Tesis y disertaciones académicas (91)
Educación (9)Education (8)Enseñanza (7)Educación ambiental (5)Matemáticas - Enseñanza (5)Teaching (5)Concepciones (4)Dynamic geometry software (4)Emociones (4)... View MoreHas File(s)Yes (91)

Universidad Distrital Francisco José de Caldas - Biblioteca UDFJC

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional | Acuerdo de creación N° 10 de 1948 del Concejo de Bogotá  | Acreditación Institucional de Alta Calidad - Resolución N° 23096 del 15 de diciembre del 2016

 Calle 13 No. 31 - 75 Bogotá D.C. - República de Colombia |  (+57 1) 3239300  |  Lunes a viernes de 8 a.m. a 5 p.m.