Show simple item record

dc.contributor.advisorRamírez Cabanzo, Ana Brizet
dc.creatorGutiérrez Miranda, Jennifer Paola
dc.creatorGarzón Cubillos, Nelcy Rocio
dc.date.accessioned2023-03-02T15:08:56Z
dc.date.available2023-03-02T15:08:56Z
dc.date.created2022-08-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/30678
dc.descriptionEste artículo deriva del análisis de la sistematización del proyecto A Encuentarnos: una experiencia de innovación para animar la oraliteratura entre infantes y familias de la maestra Lizeth Marcela Díaz Becerra, desarrollada en el Colegio María Mercedes Carranza (IED) de la localidad Ciudad Bolivar de Bogota, Colombia. Metodológicamente se abordó la Investigación Acción en Educación y la Sistematización de Experiencias. Las categorías emergentes: el diálogo como eje para mediar el proceso de oralitura en el aula, la voz del maestro como movilizador del saber propio y la relación de horizontalidad para generar procesos de autonomía y fraternidad, finalmente se destaca como el diálogo con docentes en ejercicio enriquece la formación de pedagogas/os infantiles, por cuanto se potencia la imagen de maestro/a intelectual compartiendo y problematizando experiencias pedagógicas.spa
dc.description.abstractThis article derives from the analysis of the systematization of the project A Encuentarnos: an innovation experience to encourage oraliteratura between infants and families of the teacher Lizeth Marcela Díaz Becerra, developed at the María Mercedes Carranza School (IED) in the locality of Ciudad Bolivar City in Bogotá, Colombia. Methodologically, the Action Research in Education and the Systematization of Experiences were approached. The emerging categories: dialogue as an axis to mediate the process of oral education in the classroom, the voice of the teacher as a mobilizer of one's own knowledge and the relationship of horizontality to generate processes of autonomy and fraternity, finally stands out as the dialogue with practicing teachers. It enriches the training of children's pedagogues, since the image of the intellectual teacher is enhanced by sharing and problematizing pedagogical experiences.spa
dc.format.mimetypepdfspa
dc.language.isospaspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectSistematización de experienciasspa
dc.subjectOralituraspa
dc.subjectOraliteraturaspa
dc.subjectFormación de docentesspa
dc.subjectSaber pedagógicospa
dc.subjectQuehacer docentespa
dc.titleSistematización de una experiencia de innovación para animar la oraliteratura entre infantes y familias “A Encuentarnos”spa
dc.typebachelorThesisspa
dc.subject.lembLicenciatura en Pedagogía Infantil - Tesis y disertaciones académicasspa
dc.subject.lembPedagogía - Practicas de la enseñanzaspa
dc.subject.lembTradición oralspa
dc.subject.lembLiteratura oralspa
dc.subject.lembPedagogía Infantilspa
dc.subject.lembFormación docentespa
dc.rights.accessrightsOpenAccessspa
dc.title.titleenglishSystematization the an innovation experience to encourage oraliteratura between infants and families "A Encuentarnos"spa
dc.subject.keywordSystematization of experiencesspa
dc.subject.keywordOralituraspa
dc.subject.keywordOraliteraturaspa
dc.subject.keywordTeacher trainingspa
dc.subject.keywordPedagogical knowledgespa
dc.subject.keywordTeaching workspa
dc.type.degreeInvestigación-Innovaciónspa
dc.rights.accesoAbierto (Texto Completo)spa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fspa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional