Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández, Sandra Ceciliaspa
dc.creatorPachón Montero, Reynelspa
dc.date.accessioned2020-08-10T02:25:15Z
dc.date.available2020-08-10T02:25:15Z
dc.date.created2019-03-06spa
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/24978
dc.descriptionLas metodologías utilizadas en la actualidad por los docentes los colocan como el centro de la actividad educativa, escogí el método Clil utilizado para enseñar de manera holística las habilidades en escritura de los estudiantes, donde ellos muestran comodidad con los temas y métodos, procedimientos y procesos, dentro de las aulas de clase; utilizamos el constructivismo como proceso de aprendizaje en el salón de clases, y la investigación acción mediante la observation. El trabajo fue implementado con estudiantes de 8° y 9° grado de un colegio en la ciudad de Bogotá. El trabajo tiene varias etapas de pre-producción, una de producción temprana y finalmente la etapa de ampliación donde los estudiantes escriben sus cuentos urbanos acerca de la realidad de sus barrios y ficción también.spa
dc.description.abstractAs methodologies used actually in high schools where the professor is the center of the activities and the classroom work, I chose the Clil approach; as an alternative for developing the writing skill in the students within the academic places and procedures, having as a base the constructivism for a human learning and the action research with the observation in order to analyzing the work with the learners. All this research was implemented with students from 8TH, 9TH grades in Bogotá, Colombia. The results show and indicate when the professor uses the Clil approach for teaching the way in that the learners should write their urban tails the information, the concepts, the topic is understood complete well, the population inside of the classroom feel comfortable, sure of their new knowledge and classes are enjoyable as well. This work had some stages for being implement, pre-production stage, the early production stage, and in that way the final extending production stage, where the students had to write their compositions about their neighborhoods realities and fiction trough narratives.spa
dc.description.sponsorshipningunospa
dc.format.mimetypepdfspa
dc.language.isospaspa
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectCuento urbanospa
dc.subjectAportes comprensiblesspa
dc.subjectAprendizaje significativospa
dc.subjectMétodo Clilspa
dc.subjectHabilidades escritorasspa
dc.titleDeveloping writing skills in esl students through urban talesspa
dc.subject.lembLicenciatura en Educación Básica con Énfasis en Inglés - Tesis y disertaciones académicasspa
dc.subject.lembInglés - Estudio y enseñaInnzaspa
dc.subject.lembEnseñanza de una segunda lenguaspa
dc.subject.lembInglés - Escritura - Enseñanzaspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.title.titleenglishDeveloping writing skills in esl students through urban talesspa
dc.subject.keywordUrban talespa
dc.subject.keywordComprehensible inputspa
dc.subject.keywordMeaningful learning,spa
dc.subject.keywordClil approachspa
dc.subject.keywordWritten skills.spa
dc.type.degreePasantíaspa
dc.rights.accesoAbierto (Texto Completo)spa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fspa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional