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Disolución

dc.creatorGonzález León, Sergiospa
dc.date2016-10-21
dc.date.accessioned2020-06-04T21:44:21Z
dc.date.available2020-06-04T21:44:21Z
dc.identifierhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/c14/article/view/11070
dc.identifier10.14483//udistrital.jour.c14.2016.2.a02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/24095
dc.descriptionDissolution on art and conflict is a free written text. Despite considering multiple influences, an own discourse on social, political, and cultural context, where the artistic exercise is carried out, prevails in the whole work. On the other hand, two views are stated: a. we live in a transition from one period to another, and this transition remarkably determines a dissolution of the modernity considerably marked by a tremendous authoritarianism of merchandise. b. the spring of possible plural and horizontal societies. In addition, this paper intends to visualize, from its nature, a model to transform from opening to life possibilities and life alternatives, regarding a people’s enjoying the street life, urban roamer’s, and art’s perceptions. This written work enquires into social, intersubjective, existential, and arts conflict. Finally, some speculations about virtual dimension, fragmentation, unit and harmonic, and the necessity of structuring the reality concept as attempts to picture the vital-social clot people experience are also shown to readers. This work is a close-up, an open essay, and it is written in an open language.en-US
dc.descriptionEs un texto escrito con libertad, con influencias múltiples, pero ensayando un discurso o relato propio sobre el contexto social, político y cultural en que se realiza el ejercicio artístico. Ensaya la tesis de que vivimos la transición entre una época y otra, transición señalada como disolución de la modernidad (regida por el autoritarismo de la mercancía) y germinación de probables sociedades plurales y horizontales. Recoge como muestra de la sociedad la población del habitante de calle, el nómada urbano, y el arte, desde su naturaleza, como ejemplo transformador, de apertura a posibilidades y alternativas de vida. Indaga sobre el conflicto, el social, el intersubjetivo, el existencial y el propio del arte. Especula sobre la dimensión virtual, la fragmentación, la unidad y el armónico, en el intento de radiografiar el coágulo vital-social y cultural que experimentamos, y en la necesidad de escrutar el concepto de realidad. Es una aproximación, un ensayo abierto, en un lenguaje abierto.es-ES
dc.formattext/html
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Distrital Francisco José de Caldases-ES
dc.relationhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/c14/article/view/11070/11914
dc.relationhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/c14/article/view/11070/12324
dc.rightsDerechos de autor 2016 CALLE14: revista de investigación en el campo del artees-ES
dc.sourceCalle 14 revista de investigación en el campo del arte; Vol. 11 Núm. 19 (2016): El arte del conflicto; 14-89es-ES
dc.sourceCALLE14: revista de investigación en el campo del arte; Vol 11 No 19 (2016): El arte del conflicto; 14-89en-US
dc.source2145-0706
dc.source2011-3757
dc.subjectDisolución”es-ES
dc.subjectartees-ES
dc.subjectconflictoes-ES
dc.subjectrealidades-ES
dc.subjectvirtualidad y armónico. dissolutiones-ES
dc.subjectartes-ES
dc.subjectconflictes-ES
dc.subjectrealityes-ES
dc.subjectvirtualityes-ES
dc.subjectharmonices-ES
dc.titleDissolution (Something ends and something begins)en-US
dc.titleDisoluciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


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