Show simple item record

Las CTS y la enseñanza del espectro electromagnético

dc.creatorMorales, L.spa
dc.creatorVega, JP.spa
dc.date2008-01-01
dc.date.accessioned2019-09-19T21:32:06Z
dc.date.available2019-09-19T21:32:06Z
dc.identifierhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/GDLA/article/view/5268
dc.identifier10.14483/23464712.5268
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/18920
dc.descriptionOur work is a contribution in designing a proposal that seeks a revolution in today's teaching styles, in front of which there is awareness of modification by teachers but there is not enough commitment to change. We believe that it is becoming important and necessary for students to prepare themselves to face a hectic life in the midst of many technological devices that we do not know exactly how they work, for which it is necessary to train in argumentative capacity, critical attitude and creative thinking. To this end, the development of a didactic unit has been implemented starting from daily problems, recognizing the diversity of context and people.    en-US
dc.descriptionNuestro trabajo es un aporte al diseño de una propuesta que busca una revolución en los estilos de enseñanza actual, frente a los cuales hay conciencia de modificación por parte de los maestros pero no hay suficiente compromiso para el cambio. Consideramos que cada vez es más importante y necesario que los estudiantes se preparen para enfrentarse a una agitada vida en medio de muchos aparatos tecnológicos que no sabemos cómo funcionan exactamente, para lo cual se requiere formar en la capacidad argumentativa, actitud crítica y pensamiento creativo. Para ello se ha implementado el desarrollo de una unidad didáctica partiendo de problemas cotidianos, reconociendo las diversidades de contexto y de personas.  es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Distrital Francisco José de Caldases-ES
dc.relationhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/GDLA/article/view/5268/6904
dc.rightsDerechos de autor 2016 Góndola, Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias. (Bogotá, Colombia)es-ES
dc.sourceGóndola, Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias. (Bogotá, Colombia); Vol 3 No 1 (2008): Jan-Jun; 89 - 98en-US
dc.sourceGóndola, enseñanza y aprendizaje de las ciencias; Vol. 3 Núm. 1 (2008): Ene-Jun; 89 - 98es-ES
dc.sourceGóndola, Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias. (Bogotá, Colombia); v. 3 n. 1 (2008): Ene-Jun; 89 - 98pt-BR
dc.source2346-4712
dc.source2665-3303
dc.subjectpectrumen-US
dc.subjectphysics teaching.en-US
dc.subjectEspectroes-ES
dc.subjectenseñanza de la físicaes-ES
dc.titleTEACHING THE ELECTROMAGNETIC SPECTRUM SINCE STS PERSPECTIVEen-US
dc.titleLas CTS y la enseñanza del espectro electromagnéticoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo evaluado por pareses-ES


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record