Show simple item record

La emergencia de las cuestiones sociocientíficas en el enfoque CTSA

dc.creatorMartínez Pérez, Leonardo Fabiospa
dc.creatorParga Lozano, Diana Linethspa
dc.date2013-01-01
dc.date.accessioned2019-09-19T21:32:01Z
dc.date.available2019-09-19T21:32:01Z
dc.identifierhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/GDLA/article/view/5021
dc.identifier10.14483/23464712.5021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/18846
dc.descriptionThis article analyzes the emergence of SocioScientific Issues (SSI) in science education with a focus in Science, Technology, Society and Environment (STSE). For this analysis, it has been reviewed some literary journals produced in Science Teaching that has international recognition and career, showing the particular emergence of working with SSI in the early years of this century.  This review allowed to describe the central features of the SSI and it is presented theoretical contributions of the work on the improving science teaching. It should be noted that this analysis is a part of the project research “socio-scientific issues for teacher education: discourses and teaching”, financed by the Research center CIUP of the National Pedagogical University, project DQU-338-12.en-US
dc.descriptionEl presente artículo tiene como objetivo analizar la emergencia de las cuestiones sociocientíficas (CSC) en la Enseñanza de las Ciencias con enfoque Ciencia, Tecnología, Sociedad y Ambiente (CTSA). Para dicho análisis se revisa la literatura producida en revistas de Enseñanza de las Ciencias de trayectoria internacional, en donde se pudo evidenciar que el trabajo con CSC emerge en los primeros años del siglo XXI. Además este levantamiento posibilitó una mejor caracterización de los aspectos centrales de las CSC, así como los aportes teóricos de dicho trabajo en el mejoramiento de la Enseñanza de las Ciencias. Cabe precisar que los análisis realizados constituyen parte de los resultados del proyecto de investigación titulado “cuestiones sociocientíficas en la formación de profesores: discursos y enseñanza”, realizado con la financiación del Centro de Investigaciones de la Universidad Pedagógica Nacional (CIUP), proyecto DQU-338-12. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Distrital Francisco José de Caldases-ES
dc.relationhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/GDLA/article/view/5021/6652
dc.relationhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/GDLA/article/view/5021/9346
dc.rightsDerechos de autor 2016 Góndola, Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias. (Bogotá, Colombia)es-ES
dc.sourceGóndola, Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias. (Bogotá, Colombia); Vol 8 No 1 (2013): Jan-Jun; 23-35en-US
dc.sourceGóndola, enseñanza y aprendizaje de las ciencias; Vol. 8 Núm. 1 (2013): Ene-Jun; 23-35es-ES
dc.sourceGóndola, Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias. (Bogotá, Colombia); v. 8 n. 1 (2013): Jan-Jun; 23-35pt-BR
dc.source2346-4712
dc.source2665-3303
dc.subjectTeaching of Scienceen-US
dc.subjectTeacher Educationen-US
dc.subjectResearch qualitative.en-US
dc.subjectEnseñanza de las Cienciases-ES
dc.subjectFormación de profesoreses-ES
dc.subjectInvestigación educativaes-ES
dc.titleTHE EMERGENCY OF SOCIO-SCIENTIFIC ISSUES IN THE SCIENCE-TECHNOLOGY-SOCIETY-ENVIRONMENT APPROACHen-US
dc.titleLa emergencia de las cuestiones sociocientíficas en el enfoque CTSAes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo evaluado por pareses-ES


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record