Show simple item record

dc.creatorMartínez Torres, Scarlettspa
dc.creatorSandoval Ospina, Marlénspa
dc.creatorPrieto Cortés, Diana Marcelaspa
dc.creatorMora Forigua, Nancy Yasmínspa
dc.date2008-01-01
dc.date.accessioned2019-09-19T21:27:12Z
dc.date.available2019-09-19T21:27:12Z
dc.identifierhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/enunc/article/view/1267
dc.identifier10.14483/22486798.1267
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/18395
dc.descriptionThis article presents experiences carried out in the classroom as a privileged space to promote orality. The teacher in his companion role generates spaces to give the word to the student so that he learns how to make decisions, to affirm his individuality and to boost his integral development. The orality experiences described were carried out in the initial cycle and they contributed to the social, cognitive, affective, academic and coexistent development of the children and their companions, facilitating, also, significant processes of reading and writing.en-US
dc.descriptionEn este artículo se presentan experiencias realizadas en el aula como espacio privilegiado para promover la oralidad. El maestro en su rol de acompañante genera situaciones para dar la palabra al estudiante a fin de que aprenda a tomar decisiones, a afirmar su individualidad y a potenciar su desarrollo integral. Las vivencias de oralidad descritas se llevaron a cabo en el ciclo inicial y contribuyeron al desarrollo social, cognitivo, afectivo, académico y convivencial de los niños, niñas y sus acompañantes, facilitando, además, procesos significativos de lectura y escritura.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Distrital Francisco José de Caldases-ES
dc.relationhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/enunc/article/view/1267/1712
dc.relationhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/enunc/article/view/1267/1713
dc.sourceEnunciación; Vol 13 No 1 (2008): Language teaching and learning; 121-129en-US
dc.sourceEnunciación; Vol. 13 Núm. 1 (2008): Enseñanza y aprendizaje de la lengua; 121-129es-ES
dc.source2248-6798
dc.source0122-6339
dc.subjectOralityen-US
dc.subjectinteractionen-US
dc.subjectcoexistenceen-US
dc.subjectpresentationen-US
dc.subjectargumentationen-US
dc.subjectevaluation.en-US
dc.subjectOralityen-US
dc.subjectinteractionen-US
dc.subjectcoexistenceen-US
dc.subjectpresentationen-US
dc.subjectargumentationen-US
dc.subjectevaluation.en-US
dc.subjectOralidades-ES
dc.subjectinteracciónes-ES
dc.subjectconvivenciaes-ES
dc.subjectexposiciónes-ES
dc.subjectargumentaciónes-ES
dc.subjectevaluación.es-ES
dc.subjectOralidades-ES
dc.subjectinteracciónes-ES
dc.subjectconvivenciaes-ES
dc.subjectexposiciónes-ES
dc.subjectargumentaciónes-ES
dc.subjectevaluación.es-ES
dc.titleProyecto del aula para el desarrollo de la oralidad en el ciclo iniciales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record