Show simple item record

dc.creatorMora Penagos, William Manuelspa
dc.creatorParga Lozano, Diana Linethspa
dc.date2005-01-01
dc.date.accessioned2019-09-19T21:27:10Z
dc.date.available2019-09-19T21:27:10Z
dc.identifierhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/enunc/article/view/455
dc.identifier10.14483/22486798.455
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/18358
dc.descriptionThis article emphasizes the necessity an evaluation by competences according to a reform of science curriculum and environmental studies, under complex and global concepts, as well as its presentation developed by the teaching staff and supported by innovation and research of the teacher in the classroom.This article is divided into three main parts.In the first, it shows the changes in evaluation since the 1960s to the present. In the second part, it presents some international experiments, which employ curricular reforms alon gwith changes in evaluation.The third part, as a conclusion, shows the necessity of initial teacher formation which is permanently adequate withstand the aforementioned changes.en-US
dc.descriptionEste artículo hace énfasis en las necesidades de una evaluación por competencias acordes con unareforma de los currículos de ciencias y educación ambiental en concepciones complejas y globales, y su articulación a la formación del profesorado, sustentadas enla innovación y la investigación docente en el aula. Está dividido en tres grandes partes. En la primera muestra el escenario de cambios en la evaluación desde la década de 1960 hasta la actualidad, haciendo énfasis en la evaluación por competencias y su relación por con los estándares básicos para el área de ciencias naturales. En la segunda parte presenta algunas experiencias internacionales que plantean reformas curriculares unidas a los cambios en la evaluación. En la tercera parte, a manera de conclusión, muestra la necesidad de una formación docente inicial y permanente adecuada para enfrentar dichos cambios.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Distrital Francisco José de Caldases-ES
dc.relationhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/enunc/article/view/455/694
dc.relationhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/enunc/article/view/455/695
dc.sourceEnunciación; Vol 10 No 1 (2005): On competences; 73-84en-US
dc.sourceEnunciación; Vol. 10 Núm. 1 (2005): Sobre las competencias; 73-84es-ES
dc.source2248-6798
dc.source0122-6339
dc.subjectEvaluationen-US
dc.subjectcompetenciesen-US
dc.subjectbasic standardsen-US
dc.subjectpedagogical-didactic modelen-US
dc.subjectinitial and continuous formation of the teacher staff.en-US
dc.subjectEvaluationen-US
dc.subjectcompetenciesen-US
dc.subjectbasic standardsen-US
dc.subjectpedagogical/didactic modelen-US
dc.subjectinitial and continuous formation of the teacher staff.en-US
dc.subjectEvaluaciónes-ES
dc.subjectcompetenciases-ES
dc.subjectestándares básicoses-ES
dc.subjectmodelo pedagógico-didácticoes-ES
dc.subjectformación inicial y permanente del profesorado.es-ES
dc.subjectEvaluaciónes-ES
dc.subjectcompetenciases-ES
dc.subjectestándareses-ES
dc.subjectbásicoses-ES
dc.subjectmodelo pedagógico/didácticoes-ES
dc.subjectformación inicial y permanente del profesorado.es-ES
dc.titleEvaluación por competencias y estándares de competencia en el campo de la enseñanza de las ciencias y la educación ambientales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record