Show simple item record

dc.creatorPineda Báez, Cleliaspa
dc.creatorClavijo Olarte, Amparospa
dc.date2003-01-01
dc.date.accessioned2019-09-19T21:23:21Z
dc.date.available2019-09-19T21:23:21Z
dc.identifierhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/calj/article/view/182
dc.identifier10.14483/22487085.182
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/18016
dc.descriptionThis article focuses on the description of an innovative academic program implemented in the Masters Program in Applied Linguistics to TEFL at Distrital University in Bogotá, Colombia that aimed at facilitating EFL teachers’ undertaking of research in schools in Bogotá. The process of working collaboratively included identifying teachers’ feelings related to their research capabilities. The program allowed students to develop awareness of the applications of qualitative research in education. This experience contributed to bridging the gap between reflective practice and research practices. It also promoted a high quality of academic debate.en-US
dc.descriptionEste artículo se enfoca en una descripción de un programa académico innovador que se desarrolló en la Maestría en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés de la Universidad Distrital en Bogotá, Colombia con el propósito de facilitar el proceso de investigación llevado a cabo por docentes de Inglés en instituciones educativas en Bogotá. El proceso colaborativo desarrollado incluyó la identificación de creencias y conceptos de los docentes de Inglés sobre sus capacitades investigativas. El programa permitió el conocimiento y aplicación de diseños de investigación cualitativa en educación. Esta experiencia contribuyó a establecer un puente entre las practicas reflexivas de los docentes y sus prácticas investigativas. Al mismo tiempo promovió un debate de alta calidad académica entre los docentes participantes y los investigadores con experiencia.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad Distrital Francisco José de Caldasen-US
dc.relationhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/calj/article/view/182/300
dc.relationhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/calj/article/view/182/301
dc.sourceColombian appl. linguist. J.; Núm. 5 (2003); 65-85es-ES
dc.sourceColombian Applied Linguistics Journal; No 5 (2003); 65-85en-US
dc.source2248-7085
dc.source0123-4641
dc.subjectlanguage teacher educationen-US
dc.subjectresearch in English as a Foreign Language (EFL)en-US
dc.subjectreflexive teaching practicesen-US
dc.subjectqualitative research in EFL in Colombia.en-US
dc.titleGrowing together as teacher researchersen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
dc.typePeer-reviewes Articleen-US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record