Show simple item record

Teaching Natural Sciences from Social Appropriation of Science, Technology and Innovation SASTI Approach in Primary and Secondary School

dc.creatorLopez-Rivera, Zoila Carolinaspa
dc.date2015-10-10
dc.date.accessioned2019-09-19T21:09:13Z
dc.date.available2019-09-19T21:09:13Z
dc.identifierhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/revcie/article/view/8914
dc.identifier10.14483/10.14483/udistrital.jour.RC.2015.22.a6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/16823
dc.descriptionEste ensayo plantea algunas consideraciones en torno a las diferentes tensiones y problemáticas que se establecen entre la actual enseñanza de las ciencias naturales y las exigencias que emergen desde la perspectiva de la apropiación social de la ciencia, la tecnología y la innovación (ASCTI). Se presentan aspectos teóricos y conceptuales que resultan de este enfoque. Por último, se plantea una reflexión metodológica basada la innovación social educativa ISE que permite la caracterización de los elementos básicos que fundamentarían la enseñanza de las ciencias naturales desde las ASCTI.es-ES
dc.descriptionThis paper presents some considerations regarding different tensions and issues between current Natural Sciences teaching and the emerging demands from the perspective of Social Appropriation of Science, Technology, and Innovation (SASTI). It also presents theoretical and conceptual aspects resulting from this approach. Finally, it offers a methodological reflection based on Social Educational Innovation (ISE) which allows the characterization of the basic elements that would base Natural Sciences teaching from ASCTI.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Distrital Francisco José de Caldases-ES
dc.relationhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/revcie/article/view/8914/10584
dc.rightsDerechos de autor 2015 Revista Científicaes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourceRevista Científica; Vol 2 No 22 (2015): SCIENCE EDUCATION (May-August); 75-84en-US
dc.sourceRevista científica; Vol. 2 Núm. 22 (2015): mayo-agosto; 75-84es-ES
dc.source2344-8350
dc.source0124-2253
dc.subjectEnseñanza de las ciencias naturaleses-ES
dc.subjectApropiación social de la cienciaes-ES
dc.subjectTecnología e innovación ASCTIes-ES
dc.subjectInnovación social educativa ISEes-ES
dc.titleLa Enseñanza de las Ciencias Naturales desde el enfoque de la Apropiación Social de la Ciencia, la Tecnología y la Innovación ASCTI en la educación básica–mediaes-ES
dc.titleTeaching Natural Sciences from Social Appropriation of Science, Technology and Innovation SASTI Approach in Primary and Secondary Schoolen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record