Show simple item record

dc.contributor.advisorAldana Gutiérrez, Yeraldine
dc.creatorPérez Romero, Gina Marcela
dc.date.accessioned2018-11-30T18:10:04Z
dc.date.available2018-11-30T18:10:04Z
dc.date.created2018-10-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/14361
dc.descriptionEsta tesis exploró las creencias de los profesores con respecto a la didáctica de la enseñanza del inglés como lengua extranjera, basándose en sus experiencias y conocimientos en un entorno de aprendizaje híbrido. El estudio se enmarcó dentro del paradigma cualitativo, los datos se recogieron a través de entrevistas semi-estructuradas tanto individuales como grupales y discusiones para responder a la pregunta de investigación. Seis docentes de EFL de un colegio privado en Bogotá participaron en un curso de ocho sesiones destinado a prepararlos en el uso de la tecnología digital para el aprendizaje híbrido de EFL, mientras elaboraban y reelaboraban sus creencias. Las construcciones teóricas surgen de la macro teoría sociocultural. Este curso de ocho sesiones fue parte de la intervención pedagógica realizada para esta tesis. Los datos se analizaron utilizando un enfoque iterativo. Los hallazgos sugieren que las creencias y los roles de los docentes se modificaron al asistir a este curso. Aunque los datos recopilados mostraron un amplio espectro de respuestas de los maestros, estaban conectados en su deseo de enseñar inglés de maneras diferentes o alternativas para beneficiar a los estudiantes como estudiantes activos en su propia educación.spa
dc.description.abstractThis thesis explored teachers’ beliefs regarding EFL didactics, based on their experiences and knowledge within a hybrid learning environment. The study was framed within the qualitative paradigm and applied semi-structured interviews and discussions to answer the research question: What do English teachers’ beliefs portray about EFL didactics when partaking in professional development sessions on hybrid learning? Six EFL teachers from a private school in Bogotá participated in an eight-session course meant to prepare teachers in the digital technology use for EFL hybrid learning, while elaborating and reelaborating their beliefs. Theoretical constructs spring from the sociocultural macrotheory. This eight-session course was part of the pedagogical intervention performed for this thesis. Data were analyzed using an iterative approach, supported by color coding. Findings suggest that teachers’ beliefs and roles were reshaped while attending the eight-session course. Although data collected showed a wide spectrum of answers from the teachers, they were connected in their desire to teach English in different or alternative manners to benefit students as an active learner in his or her own education.spa
dc.format.mimetypepdfspa
dc.rightsAn error occurred on the license name.*
dc.rightsAn error occurred on the license name.*
dc.rightsAn error occurred on the license name.*
dc.rightsAn error occurred on the license name.*
dc.rightsAn error occurred on the license name.*
dc.rightsAn error occurred on the license name.*
dc.rights.uriAn error occurred getting the license - uri.*
dc.rights.uriAn error occurred getting the license - uri.*
dc.rights.uriAn error occurred getting the license - uri.*
dc.rights.uriAn error occurred getting the license - uri.*
dc.rights.uriAn error occurred getting the license - uri.*
dc.rights.uriAn error occurred getting the license - uri.*
dc.subjectCreencias de los docentesspa
dc.subjectAprendizaje híbridospa
dc.subjectDidácticas de EFLspa
dc.subjectTecnología digitalspa
dc.subjectConstructivismo socialspa
dc.titleA blended teacher workshop: teachers’ didactic beliefs reshaped while learning togetherspa
dc.subject.lembMaestría en Lingüística - Tesis y disertaciones académicasspa
dc.subject.lembProfesores de inglésspa
dc.subject.lembPedagogía - Investigacionesspa
dc.subject.lembInglés - Enseñanzaspa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.title.titleenglishA blended teacher workshop: teachers’ didactic beliefs reshaped while learning togetherspa
dc.subject.keywordTeachers’ beliefsspa
dc.subject.keywordHybrid learningspa
dc.subject.keywordEFL didacticsspa
dc.subject.keywordDigital technologyspa
dc.subject.keywordSocial constructivismspa
dc.type.degreeCreación o interpretaciónspa
dc.rights.accesoAbierto (Texto Completo)spa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record