Show simple item record

dc.contributor.advisorBorja Alarcón, Isabelspa
dc.creatorCuervo Vargas, Diana Nathalyspa
dc.date.accessioned2018-05-28T18:03:24Z
dc.date.available2018-05-28T18:03:24Z
dc.date.created2018-02-28spa
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/12861
dc.descriptionLa presente investigación pone en relieve el papel de la educación artística plástica como componente de la educación integral de una estudiante con DV. Para contribuir al desarrollo de los procesos sensitivos y perceptivos se implementaron las técnicas de sinestesia y háptico en talleres que hicieron posible la adquisición de conocimientos, mediante la producción artística, y el dominio de estrategias para desenvolverse con facilidad en el entorno educativo.spa
dc.description.abstractThis research presents a reflection about education in plastic arts in educational scope as a development of skills, these provide integral development for people who have visual impairment, to do so, in this Project was implemented some tecniques both synesthesia and haptic, which were supplied by some workshops and guidelines, these helped them out to make stronger sensitive and perceptive processes in order to acquire knowledge related to plastic arts, these ones give them a cognitive improvement, which allow them to do the activities easier, since plastic arts foster their educational growth and it becomes as a meaningful way to teach and learn.spa
dc.description.sponsorshipUniversidad Minuto de Diosspa
dc.format.mimetypepdfspa
dc.language.isospaspa
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEducación artísticaspa
dc.subjectArtes plásticasspa
dc.subjectDiscapacidad visualspa
dc.subjectInclusiónspa
dc.subjectSinestesiaspa
dc.titleOrientación para el desarrollo de procesos sensitivos y perceptivos, a través de las artes plásticas, en una estudiante con discapacidad visual (DV)spa
dc.subject.lembLicenciatura en Educación Básica con énfasis en Educación Artística - Tesis y disertaciones académicasspa
dc.subject.lembArte - Enseñanzaspa
dc.subject.lembMétodos de enseñanzaspa
dc.subject.lembEducación de ciegosspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.title.titleenglishOrientation for the development of sensitive and perceptual processes, through the plastic arts, in a student with visual disability (DV)spa
dc.subject.keywordArtistic educationspa
dc.subject.keywordPlastic artsspa
dc.subject.keywordVisual disabilityspa
dc.subject.keywordInclusionspa
dc.subject.keywordSynesthesiaspa
dc.type.degreeMonografíaspa
dc.rights.accesoAbierto (Texto Completo)spa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fspa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional