Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/8931
Title: Imaginarios sobre ciudad de estudiantes vinculados en el proyecto al colegio en bici
Author: Riaño Avila, David Andrés
Salcedo Ramírez, Leidy Milena
Advisor: Triviño Roncancio, Ana Virginia
Subjects: Especialización en Infancia, Cultura y Desarrollo - Tesis y disertaciones académicas
Transporte en bicicleta - Bogotá (Colombia)
Niños de ciudad - Bogotá (Colombia)
Política pública
Keywords: Imaginarios sociales
Ciudad
Bicicleta
Niños y niñas
Infancia
Al colegio en bici
Date: 22-Feb-2018
Abstract: The present investigation arises from the interest on the systematization of the experience of the children and young people that participate in the project to the school by bike of the Secretary of Education of the District. Therefore, attending the development of public policies on the construction of an educating city, for the present study we focused on the city imaginaries of the children and young people participating in the project. For the development of the research the developed axes were followed for the research group INFANCIAS regarding the investigation of imaginaries, for its development, qualitative research instruments were implemented, in addition to the implementation of the emociogram as a research proposal. The analysis was done through grids, which helped unveil the imaginary meanings of the children in front of their city. In the research findings are identified imaginary instituted by children who are, the city of terror and the city of chaos In the same way, the instituting imaginaries that were categorized as the joyful city and the city of the bicycle were unveiled.
Description: La presente investigación surge a partir del interés sobre la sistematización de la experiencia de los niños, niñas y jóvenes que participan en el proyecto al colegio en bici de la Secretaría de Educación del Distrito. Por ende, atendiendo el desarrollo de políticas públicas sobre la construcción de una ciudad educadora, para el presente estudio nos enfocamos en los imaginarios de ciudad de los niños, niñas y jóvenes participantes del proyecto.Para el desarrollo de la investigación se siguieron los ejes desarrollados por el grupo de investigación INFANCIAS en cuanto a la investigación de imaginarios, para su desarrollo se implementaron instrumentos de investigación cualitativa, además de la implementación del emociograma como una propuesta investigativa. El análisis se realizó mediante rejillas, que ayudaron a develar las significaciones imaginarias de los niños frente a su ciudad.En los hallazgos de la investigación se identifican los imaginarios instituidos por parte de los niños que son, la ciudad del terror y la ciudad del caos, de igual manera se develaron los imaginarios instituyentes que se categorizaron como la ciudad alegre y la ciudad de la bicicleta.
URI: http://hdl.handle.net/11349/8931
Appears in Collections:Especialización en Infancia, Cultura y Desarrollo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RiañoAvilaDavidAndrés2018.pdfTrabajo de Especialización2,3 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons