Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/8908
Title: Actividades tecnológicas escolares - Orígenes
Author: Hernández Suárez, Jaime
Advisor: Otálora Porras, Nelson
Subjects: Maestría en Educación en Tecnología (Virtual) - Tesis y disertaciones académicas
Desarrollo curricular
Tecnología - Enseñanza
Métodos de enseñanza
Keywords: Docente
Tecnología educativa
Teoría de la educación
Planificación de la educación
Date: 29-Apr-2018
Abstract: This graduation project presents the research findings in which are identified the experiential, institutional and academic referents from which the teachers design the Technological School Activities (TSA). This study follows a case study analysis from the hermeneutical phenomenological methodology, based on the Didactic Content Knowledge - DCK (Shulman, 1987) and articulated with the components and dimensions of the Professional Teaching Knowledge - CPD (Porlán Ariza, R., Rivero García, A. and Martín Del Pozo, R., 1997). All this, as part of the curricular design of the technology and computing area.
Description: El trabajo de grado expone los resultados de la investigación mediante la cual se identifican los referentes experienciales, institucionales y académicos desde los cuales los docentes diseñan las Actividades Tecnológicas Escolares (ATE), a partir del análisis del estudio de casos desde la metodología fenomenológico hermenéutica, tomando como base el Conocimiento Didáctico del Contenido- CDC (Shulman,1987) articulado con los componentes y dimensiones del Conocimiento Profesional Docente – CPD (Porlán Ariza, R., Rivero García, A. y Martín Del Pozo, R.,1997) como parte del diseño curricular del área de tecnología e informática.
URI: http://hdl.handle.net/11349/8908
Appears in Collections:Maestría en Educación en Tecnología (Virtual)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HernandezSuarezJaime2018.pdfTesis de Maestría2,67 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons