Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/8888
Title: Trayectorias reales del aprendizaje de visualización espacial, en niños en situación de discapacidad intelectual leve de grado sexto
Author: Porras Huertas, Fanny Marleny
Advisor: León Corredor, Olga Lucía
Subjects: Maestría en Educación - Tesis y disertaciones académicas
Educación de niños con discapacidades mentales
Aprendizajes - Investigaciones
Matemáticas - Enseñanza
Keywords: Trayectoria de aprendizaje
Discapacidad intelectual
Diseños didácticos
Pensamiento espacial
Visualización
Date: 14-Nov-2017
Abstract: This work presents a research structure on the real learning trajectories (TRA) of the spatial visualization of a group of sixth grade children, diagnosed with "mild cognitive deficit", in an integration school of the Capital District; from a hypothetical learning trajectory (THA) for visualization, designed, taking as reference the THA taken from Clements and Sarama (2015). The theoretical approach addressed was the research in design that with the teaching experiment, allowed the analysis of the information obtained by identifying a development and progression of learning in spatial visualization and recognizing the real trajectories of students, and the characteristics that have the THA of visualization, so as not to marginalize children in situations of mild intellectual disability.
Description: Este trabajo, presenta una estructura de investigación sobre las trayectorias reales de aprendizaje (TRA) de la visualización espacial de un grupo de niños de grado sexto, diagnosticados con “déficit cognoscitivo leve” , en un colegio de integración del Distrito Capital; a partir de una trayectoria hipotética de aprendizaje (THA) para la visualización, diseñada, teniendo como referencia las THA tomadas de Clements y Sarama (2015). El enfoque teórico abordado fue la investigación en diseño que con el experimento de enseñanza, permitió el análisis de la información obtenida identificando un desarrollo y progresión del aprendizaje en la visualización espacial y reconociendo las trayectorias reales de los estudiantes, y las características que tienen las THA de la visualización, para que no marginen niños en situación de discapacidad intelectual leve.
URI: http://hdl.handle.net/11349/8888
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PorrasHuertasFannyMarleny2017.pdfTesis de Maestría3,06 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons