Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/7954
Title: La Historieta un Pretexto para Leer con Sentido en Grado Séptimo
Author: Lizarazu Bernal, Betty Concepción
Advisor: Quitián Bernal, Sandra Patricia
Subjects: MAESTRÍA EN PEDAGOGÍA DE LA LENGUA MATERNA - TESIS Y DISERTACIONES ACADÉMICAS
PROMOCIÓN DE LA LECTURA
TIRAS CÓMICAS, HISTORIETAS, ETC.
MATERIALES DE ENSEÑANZA
Keywords: Lectura
Interpretación
Inferencia
Cómic
Date: 2-Mar-2018
Abstract: The reading seen from a semiotic approach, makes possible the elaboration of hypotheses that arise from the interpretation of signs and symptoms, which favors the discovery of the implicit of the text and the intention of the author. The present investigation used qualitative methods such as participatory, hermeneutic, ethnographic action research and document analysis.
Description: La lectura vista desde un enfoque semiótico, posibilita la elaboración de hipótesis que surgen a partir de la interpretación de signos, indicios, señales y síntomas, lo que favorece el descubrimiento de los implícitos del texto y de la intención del autor. La presente investigación se valió de métodos cualitativos como la investigación acción participativa, hermenéutica, etnográfica y el análisis de documentos.
URI: http://hdl.handle.net/11349/7954
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de la Lengua Materna

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lizarazu Bernal Betty2018.pdf4,75 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons