Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/6948
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBustos Velazco, Edier Hernán-
dc.creatorYopasá Cabiativa, Jenny Constanza-
dc.date.accessioned2017-10-24T16:02:47Z-
dc.date.available2017-10-24T16:02:47Z-
dc.date.created2017-10-04-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/6948-
dc.descriptionEn el presente trabajo se ilustra la aplicación de una metodología de enseñanza de los conceptos de distancia, tiempo, velocidad y aceleración, a partir de los temas de tránsito y seguridad vial para estudiantes de grado quinto de primaria, éste como objeto de investigación, que se centró en generar aprendizajes relacionados con el movimiento de una partícula sin importar las fuerzas que lo generan (Cinemática), y potenciar en los estudiantes, actitudes ciudadanas frente a su participación responsable como actores sociales en temas de tránsito y seguridad vial, desde una metodología que se apoya en las tecnologías de la información TIC (videos, software y páginas web), y relaciona de manera directa la enseñanza de la Cinemática con las Competencias Ciudadanas.spa
dc.description.abstractThis paper illustrates the application of a methodology to teach the concepts of distance, time, speed and acceleration, starting from the subjects of traffic and road safety for students of fifth grade of primary, this as an object of research, which was focused on generating learning related to the movement of a particle regardless of the forces that generate it (Kinematics), and empower students in their attitude to their responsible participation as social actors in traffic issues and road safety, from a methodology which is based on ICT information technologies (videos, software and web pages), and directly links the teaching of Kinematics with Citizen Competencies.spa
dc.format.mimetypepdfspa
dc.rightsAn error occurred on the license name.*
dc.rights.uriAn error occurred getting the license - uri.*
dc.subjectCinemáticaspa
dc.subjectTránsito y seguridad vialspa
dc.subjectAprendizaje de la físicaspa
dc.subjectTICspa
dc.titleAplicación de los temas de tránsito y seguridad vial, como estrategia metodológica en la enseñanza de los conceptos de distancia, tiempo, velocidad y aceleración; un estudio de iniciación en la física para estudiantes de quinto de primaria en la ciudad de Bogotá.spa
dc.subject.lembLicenciatura en Pedagogía Infantil - Tesis y disertaciones académicasspa
dc.subject.lembSeguridad vial - Enseñanzaspa
dc.subject.lembFísica - Enseñanzaspa
dc.subject.lembTecnología educativaspa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.creator.emailjcyopasac@correo.udistrital.edu.cospa
dc.title.titleenglishApplication of traffic and road safety issues, as a methodological strategy in teaching the concepts of distance, time, speed and acceleration; an initiation study in physics for fifth elementary students in the city of Bogotáspa
dc.subject.keywordKinematicsspa
dc.subject.keywordTraffic and road safetyspa
dc.subject.keywordLearning physicsspa
dc.subject.keywordTICspa
dc.rights.accesoAbierto (Texto Completo)spa
Appears in Collections:Licenciatura en Pedagogía Infantil

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
YopasaCabiativaJennyConstanza2017.pdfTrabajo de Grado1,57 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons