Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/6406
Title: Tras la huella de una estrategia derridiana para un abordaje antihegemónico desde la escuela
Author: Mora Rincón, Jorge Ignacio
Advisor: Aguilar Soto, Juan Francisco
Subjects: Maestría en Educación - Tesis y disertaciones académicas
Deconstrucción - Investigaciones
Ciencias sociales - Enseñanza primaria
Métodos de enseñanza
Keywords: Deconstrucción
Ciencias sociales
Antihegemonía
Escuela primaria
Date: 10-Aug-2017
Abstract: This paper explores the concept of deconstruction under a heterodox appropriation of the concept of Jacques Derrida as an antihegemonic instrument for the social sciences from the primary school. In the first chapter focuses on trying to establish what is deconstruction? Until getting to be constituted as a rhetorical question. The second chapter is about disseminations of deconstruction in the field of education, as in other fields of knowledge, to give passage in chapter three to an outline of Derridian proposal for the social sciences in the school.
Description: El presente trabajo explora el concepto de la deconstrucción bajo una apropiación heterodoxa del concepto de Jacques Derrida como instrumento antihegemónico, para las ciencias sociales desde la escuela primaria. En el primer capítulo se centra en tratar de establecer ¿Qué es la deconstrucción? hasta llegar a constituirse como pregunta retórica. El segundo capítulo es sobre diseminaciones de la deconstrucción en el campo de la educación, como en otros campos del conocimiento, para dar paso en el capítulo tres a un esbozo de propuesta derridiana para las ciencias sociales escolares.
URI: http://hdl.handle.net/11349/6406
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MoraRincónJorgeIgnacio2017.pdfTesis de Maestría920,47 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons