Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/6365
Title: Propuesta pedagógica de comunicación participativa: Zipaquirá crónicas salineras
Author: Castiblanco Venegas, Yeismy Amanda
Advisor: Corredor Calderón, Luis Alejandro
Subjects: Maestría en Comunicación - Educación - Tesis y disertaciones académicas
Memoria de la humanidad - Zipaquirá (Cundinamarca, Colombia)
Patrimonio cultural - Zipaquirá (Cundinamarca, Colombia)
Pedagogía
Keywords: Patrimonio cultural inmaterial
Memoria histórica
Identidad
Comunicación participativa
Tejido social
Date: 3-Aug-2017
Abstract: The investigation is shown as a pedagogical proposal of participatory communication that aims to strengthen the recognition of the historical memory of the Municipality of Zipaquirá, by a group of students of social communication - journalism of the Minuto de Dios University Corporation, Zipaquirá Regional Center ( CRZ), who find a way of transitoriness of the territory in different areas, work, study and / or habitability, but still unknown historical dynamics happened in the municipality, which have been overshadowed by great stories like the Cathedral of Sal.
Description: La investigación presentada, es mostrado como una propuesta pedagógica de comunicación participativa que pretende fortalecer el reconocimiento de la memoria histórica del Municipio de Zipaquirá, por parte de un grupo de estudiantes de comunicación social - Periodismo de la Corporación Universitaria Minuto de Dios, Centro Regional Zipaquirá (CRZ), quienes encuentran una forma de transitoriedad del territorio en diferentes ámbitos, trabajo, estudio y/o habitabilidad, pero que aún desconocen dinámicas históricas tradicionales sucedidas en el municipio, las cuales han sido opacadas por grandes relatos como la Catedral de Sal.
URI: http://hdl.handle.net/11349/6365
Appears in Collections:Maestría en Comunicación - Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CastiblancoVenegasYeismyAmanda2017.pdfTesis de Maestría2,36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.