Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/6344
Title: Formación científica ciudadana
Author: García Rojas, Karen Vivian
Pérez Arcila, Sandra Milena
Advisor: Gallego Torres, Adriana Patricia
Subjects: Maestría en Educación - Tesis y disertaciones académicas
Educación cívica
Cultura científica
Ciencia y tecnología - Aspectos sociales
Keywords: Formación ciudadana
Cultura científica
Apropiación social de la ciencia
Alfabetización científica
Date: 25-Jul-2017
Abstract: This thesis is intended to examine people's perceptions about the scientific education of the citizens. The initial question was how to determine the concept of scientific education for the citizens, based on the perceptions of students and people? For this purpose, the methodological design was based on a likert scale instrument with 5 response options and 21 premises, divided into three categories, with seven in each one: science as culture, scientific literacy and social appropriation of the science. Finally, it will include the contribution of this thesis from the relation of the perceptions of the respondents and from there, the concept of scientific education for the citizens, thanks to the triangulation of all the data.
Description: Este trabajo parte de la necesidad de examinar las percepciones ciudadanas sobre la formación científica ciudadana, por tanto, se parte de la siguiente pregunta de investigación ¿Cómo determinar el concepto de formación científica ciudadana a partir de las percepciones de los estudiantes y ciudadanos?. Para tal fin, el diseño metodológico se realizó con base a un instrumento en escala Likert con 5 opciones de respuesta y 21 premisas, divididas en 7 para 3 categorías, éstas son ciencia como cultura, alfabetización científica y apropiación social de la ciencia. Finalmente, encontrará la contribución del trabajo generada desde la relación de las percepciones de los encuestados y a partir de ello se realiza el concepto de formación científica ciudadana, gracias a la triangulación de los mismos.
URI: http://hdl.handle.net/11349/6344
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GarcíaRojasKarenVivian2017.pdfTesis de Maestría2,35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.