Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/6291
Title: Una experiencia de interacción con la radio infantil, voces y narrativas de niños y niñas
Author: Moreno Alape, Estefania
Mora Rivas, Sonia Patricia
Advisor: Bothert Ortiz, Karina Claudia
Subjects: Especialización en Infancia, Cultura y Desarrollo - Tesis y disertaciones académicas
Radio y niños
Educación por radio
Internet y niños
Keywords: TIC
Narrativas
Radio
Talleres
Voces
Date: 24-Feb-2017
Abstract: The following internship report aims to investigate the impact of the use of ICT, in this case virtual radio as a pedagogical tool. The proposal was to participate as researchers in the process that had already advanced the group Language, speech and knowledge in the school I.E.D. Antonio Nariño from the town of Engativá with fourth and fifth grade students. The first chapter discusses how the project was prepared, the second chapter alludes to the theoretical references about the tics in the classroom, in the third chapter of the methodology with which it was worked, the fourth chapter gives an account of the analysis of The information and the fifth chapter contains a series of results based on the information and categories in each of the sessions. In the last chapter presents the conclusions and impacts of the proposal such as the role of the teacher as a researcher.
Description: El siguiente informe de pasantía tiene como propósito indagar cual es impacto del uso de las TIC, en este caso la radio virtual como herramienta pedagógica. La propuesta fue participar como investigadoras en el proceso que ya había adelantado el grupo Lenguaje, discurso y saberes en el colegio I.E.D. Antonio Nariño de la localidad de Engativá con estudiantes de los grados cuarto y quinto. En el primer capítulo se habla de cómo se preparó el proyecto, el segundo capítulo hace alusión a los referentes teóricos sobre las tics en el aula, en el tercer capítulo de la metodología con la que se trabajó, el cuarto capítulo da cuenta del análisis de la información y el quinto capítulo contiene una serie de resultados con base a la información y las categorías en cada una de las sesiones. En el último capítulo presenta las conclusiones e impactos de la propuesta tales como el papel del docente como investigador.
URI: http://hdl.handle.net/11349/6291
Appears in Collections:Especialización en Infancia, Cultura y Desarrollo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EstefaniaMorenoAlape2017.pdfTrabajo de Especialización1,89 MBAdobe PDFView/Open
EstefaniaMorenoAlapeAnexo-1.pdfAnexos778,24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.