Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/5807
Title: Física con interés social: mujeres para la vida
Author: Tibaná Sierra, Astrid Dayana
Advisor: Reyes Roncancio, Jaime Duván
Subjects: Licenciatura en Física - Tesis y disertaciones académicas
Educación de la mujer adulta
Física - Enseñanza - Aspectos sociales
Métodos de enseñanza
Keywords: Educación inclusiva
Ciclos de aprendizaje
Caracterización
Pasantía
Date: 4-May-2017
Abstract: Report of work of degree developed in the Idipron, under the modality of internship and framed in the proposal of education by cycles: education project for mothers of users Idipron; Having as principle an inclusive education and as justification, the teaching of physics contextualized in the globalization, daily life and social situations of the educandas; Considering the characteristics of the population and performing activities that allow students to develop skills and generate growth during and after their formative process, using physics as a means of explaining different situations in their daily lives.
Description: Informe de trabajo de grado desarrollado en el IDIPRON, bajo la modalidad de pasantía y enmarcado en la propuesta de educación por ciclos: proyecto educación para madres de usuarios IDIPRON; teniendo como principio una educación inclusiva y como justificación, la enseñanza de la física contextualizada en la globalización, cotidianidad y situaciones sociales de las educandas; considerando las características de la población y realizando actividades que permitan a las estudiantes desarrollar habilidades y generar un crecimiento durante y después de su proceso formativo, utilizando a la física como un medio de explicación de diferentes situaciones de su diario vivir.
URI: http://hdl.handle.net/11349/5807
Appears in Collections:Licenciatura en Física

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TibanaSierraAstridDayana2017.pdfTrabajo de Pasantía4,59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.