Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/5744
Title: El papel transversal de la lectura en el currículo
Author: Alba Sánchez, Leonor
Advisor: García Dussán, Éder
Subjects: Maestría en Pedagogía de la Lengua Materna - Tesis y disertaciones académicas
Comprensión de lectura - Enseñanza
Métodos de enseñanza
Conducta lectora
Keywords: Lectura
Didáctica
Estrategias
Transversalidad
Currículo
Date: 17-Mar-2017
Abstract: This research aims to determine the reading strategies used by secondary school teachers, so it is clear that there is a problem of reading comprehension in high school students in the public sector. This is reflected in the low results obtained in the reading tests at national and international level. One of the causes for this problem is the lack of use of reading strategies by teachers in different areas of knowledge. It is necessary for teachers to educate students about the multiple uses of written material that their subjects involve and use to guide them meaningfully. They take advantage of the best academic results and teachers in all areas by providing the students' needs in the development of the reading process as well as improving their learning and developing the skills necessary to interpret the intentionality of a text of any kind.
Description: Esta investigación tiene por objeto determinar las estrategias de lectura usadas por docentes de secundaria pues es evidente que existe un problema de comprensión lectora en los estudiantes de bachillerato del sector público. Colegio Antonio Villavicencio. Esto se refleja en los bajos resultados obtenidos en pruebas lectoras a nivel nacional e internacional. Una de las causas para que exista esta problemática es la falta de uso de estrategias de lectura por parte de los docentes de las diferentes áreas del saber. Es necesario que los profesores concienticen a sus estudiantes sobre los múltiples usos de material escrito que sus materias involucran y puedan orientarlos con sentido. Se lograrían mejores resultados académicos si los docentes de todas las áreas proporcionamos herramientas a los estudiantes necesarios en el desarrollo del proceso lector así mejorarán su aprendizaje y desarrollaran habilidades necesarias para interpretar la intencionalidad de un texto de cualquier índole.
URI: http://hdl.handle.net/11349/5744
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de la Lengua Materna

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AlbaSanchezLeonor2017.pdf1,86 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons