Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/5551
Title: Comunicación, Educación y Cultura Política: Implementación de un Ambiente de Aprendizaje para Potenciar la Competencia Comunicativa y Fomentar el Pensamiento Crítico al hacer Radio
Author: Ovalle Gómez, Lisseth Karina
Advisor: Bustamante Bohórquez, Borys
Subjects: Licenciatura en Educación Básica con Énfasis En Humanidades y Lengua Castellana - Tesis y disertaciones académicas
Radio en la educación
Pensamiento crítico - Enseñanza
Cultura política
Keywords: Comunicación
Educación
Cultura Política
Competencia Comunicativa
Pensamiento Crítico
Radio
Date: 17-Feb-2017
Abstract: The research project Communication, education and political culture: implementation of a learning environment to enhance communicative competence and encourage critical thinking in making radio, is developed through the internship modality within the radial program Zona Escolar of LAUD 90.4 FM, radio station of the Distrital University Francisco José de Caldas. This program is directed toward the implementation of a learning environment in which the students are encouraged to think critically and in which they are constructed to be political subjects that are thougth of as fundamental elements of the social net, this is in accordance with the power relations that are established in daily exercises in which the Media do their part by promoting “symbolic constructions of the world” (Zemelman, 1990, p.29), in addition, this will lead to reconfigure, rethink and rebuild the fundaments of society.
Description: El proyecto de investigación Comunicación, educación y cultura política: implementación de un ambiente de aprendizaje para potenciar la competencia comunicativa y fomentar el pensamiento crítico al hacer radio, se desarrolla por medio de la modalidad de pasantía al interior del programa radial Zona Escolar de LAUD 90.4 FM, emisora de la Universidad Distrital Francisco José de Caldas, se encamina hacia la implementación de un ambiente de aprendizaje que impulse el pensamiento crítico y la construcción de sujetos políticos, que se piensen como elementos fundamentales del tejido social de acuerdo con las relaciones de poder que se establecen a partir de esos ejercicios cotidianos en los que los medios de comunicación hacen su parte al promover “construcciones simbólicas del mundo” (Zemelman, 1990, p. 29) y que llevan a reconfigurar, repensar y reconstruir los cimientos de la sociedad.
URI: http://hdl.handle.net/11349/5551
Appears in Collections:Licenciatura en Humanidades y Lengua Castellana

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
OvalleGómezLissethKarina2017.pdf6 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons