Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/5224
Title: La literatura literaria como experiencia estética en el aula
Author: Lamprea Nosa, Jimmy Adolfo
Advisor: Suárez Reina, Adriana Yamile
Subjects: Maestría en Pedagogía de la Lengua Materna - Tesis y disertaciones académicas
Pedagogía
Estética literaria
Libros y lectura para niños
Keywords: Lectura literaria
Taller literario
Experiencia estética
Didáctica
Date: 23-Feb-2017
Abstract: The research project Literary reading as aesthetic experience in the classroom, presents the result of the systematization and the analysis of a pedagogical experience carried out over three years. This formative proposal was developed with primary third to fifth grade students of the Institución Educativa Distrital Centro Integral José María Córdoba. A series of workshops that had the objective of promoting a meaningful encounter with the works, a thoughtful approach like an aesthetic experience which lead them to understand in a different way the reading of literary texts were designed for the project.In this way, the conclusions of a process that intended to generate new paradigms with regards to the staging of the literature in the classroom are shown, this starting from the need to design spaces where the students' perceptions, searches and needs are of significant importance.
Description: El proyecto de investigación La lectura literaria como experiencia estética en el aula, presenta el resultado de la sistematización y análisis de una experiencia pedagógica realizada a lo largo de tres años. Dicha propuesta formativa se llevó a cabo con estudiantes de grado tercero a quinto de primaria en la Institución Educativa Distrital Centro Integral José María Córdoba. En ella se diseñaron una serie de talleres que tenían como finalidad el propiciar un encuentro significativo con las obras, un acercamiento pensado como experiencia estética y que los llevara a entender de otra manera la lectura de textos literarios.De esta manera, se muestran las conclusiones de un proceso que pretendía generar nuevos paradigmas con relación a la puesta en escena de la literatura en el aula, esto a partir de la necesidad de diseñar espacios en donde se dé importancia a las percepciones de los estudiantes, a sus búsquedas y necesidades.
URI: http://hdl.handle.net/11349/5224
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de la Lengua Materna

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LampreaNosaJimmyAdolfo2017.pdfTesis de Maestría921,19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.