Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/5159
Title: Análisis de lineamientos pedagógicos en las propuestas de Maestría con metodología virtual en el área de educación en tecnología en Colombia
Author: Sastoque Puerto, Martha Liliana
Advisor: Molina Vásquez, Ruth
Subjects: Maestría en Educación - Tesis y disertaciones académicas
Pedagogía
Educación tecnología
Educación por internet
Keywords: Educación virtual
Maestrías
Modelos pedagógicos
Colombia
Date: 20-Feb-2017
Abstract: The document presents the results of the analysis of pedagogical guidelines in the proposals of masters with virtual methodology in the area of ​​technology education in Colombia, where a qualitative research is carried out, with case study of three master's degree programs in technology education Or affines that are offered in the country in virtual methodology, highlighting principally the components of a pedagogical model that according to Flórez (1994), refer to the teaching / learning process and are based from the epistemological, sociological-anthropological, psychological And methodological-didactic. Finally, the conclusions are presented in reference to the application of three research instruments highlighting the components of a pedagogical model of the analyzed programs.
Description: El documento presenta los resultados del análisis de lineamientos pedagógicos en las propuestas de maestría con metodología virtual en el área de educación en tecnología en Colombia, donde se realiza una investigación de tipo cualitativa, con estudio de caso de tres programas de maestría en educación en tecnología o afines que se ofertan en el país en metodología virtual, destacando principalmente los componentes de un modelo pedagógico que de acuerdo con Flórez (1994), hacen referencia al proceso de enseñanza/aprendizaje y se fundamentan desde los ámbitos epistemológico, sociológico-antropológico, psicológico y metodológico-didáctico. Finalmente se presentan las conclusiones en referencia a la aplicación de tres instrumentos de investigación destacando los componentes de un modelo pedagógico de los programas analizados.
URI: http://hdl.handle.net/11349/5159
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SastoquePuertoMarthaLiliana2017.pdfTesis de Maestría1,52 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons