Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/5083
Title: Análisis Comparativo de los Modelos Educativos en el Deporte de Alto Rendimiento en Estados Unidos, China y Colombia
Author: Garzón Sarmiento, Nancy Lorena
metadata.dc.contributor.advisor: Alvarado, Jhon Edisson
metadata.dc.subject.lemb: ADMINISTRACIÓN DEPORTIVA - TESIS Y DISERTACIONES ACADÉMICAS
MODELOS DE ENSEÑANZA
EDUCACIÓN FÍSICA
ENTRENAMIENTO ATLÉTICO
Keywords: Modelo Educativo
Modelo Integral
Análisis Comparativo
Deporte de Alto Rendimiento
Date: 12-Dec-2016
Abstract: In the present work had objective perform an analysis comparative of them models educational for athletes of high performance in countries as Colombia, States and United and China, giving compliance to the target is developed a research that is framed in the paradigm hermeneutic, consequently is of cutting documentary. For this is made an analysis bibliographic of all those sources that contributed to the development of the research where is describes the model education for athletes of high performance of them three countries taking in has the education primary, secondary and University. Likewise is described some cases of athletes that have had the opportunity of a training academic and sports comprehensive and of as others have had that leave of side the Academy to continue with rise sports. According to the analysis descriptive of each model is proposes an idea of institution educational for Colombia to form athletes in your field sports and academic achieving so are professions at the level of those two aspects. Finally, you arrive to the conclusion that the educational models of United States and China if they include futures and high performance athletes as they have appropriate characteristics so that a student-athlete may be academically and athletically without any complications.
Description: El presente trabajo tuvo como objetivo realizar un análisis comparativo de los modelos educativos para deportistas de alto rendimiento en países como Colombia, Estados Unidos y China, dando cumplimiento al objetivo se desarrolló una investigación que se enmarca en el paradigma hermenéutico, en consecuencia es de corte documental. Para ello se hizo un análisis bibliográfico de todas aquellas fuentes que aportaron al desarrollo de la investigación donde se describe el modelo educativo para deportistas de alto rendimiento de los tres países teniendo en cuenta la educación primaria, secundaria y universitaria. Así mismo se describen algunos casos de deportistas que han tenido la oportunidad de una formación académica y deportiva integral y de como otros han tenido que dejar de lado la academia para continuar con subida deportiva. De acuerdo al análisis descriptivo de cada modelo se propone una idea de institución educativa para Colombia con el fin de formar deportistas en su ámbito deportivo y académico logrando así que sean profesiones a nivel de los dos aspectos. Finalmente se llega a la conclusión de que los modelos educativos de Estados Unidos y China si incluyen a los futuros y deportistas de alto rendimiento pues estos cuentan con las características apropiadas para que un estudiante-deportista se pueda formar académicamente y deportivamente sin complicación alguna.
URI: http://hdl.handle.net/11349/5083
Appears in Collections:Administración Deportiva

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GarzónSarmientoNancyLorena2017.pdfTrabajo de Grado1,11 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons