Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/4327
Title: Apuntes para una Discusión: el Niño-Joven Destructor, el Formador para el Fracaso, la Escuela Bárbara.
Author: Narváez, Fredy Eduardo
Advisor: Bello, Oscar
Keywords: Destrucción, Fracaso, Barbarie, Espacios Alternativos de Formación, Experiencia, Saber, Conocimiento
Date: 24-Sep-2015
Abstract: The work "The child - young destroyer, Trainer for failure, Modern School: towards a barbaric school", from a purely theoretical perspective, seeks to strengthen and deepen the issues from the Institutionalized Educational Spaces daily are made. Encouraging and promoting the exchange of experiences and knowledge contained in Alternative Spaces Training as well as in academic spaces. The articulator question arises: From which elements can we generate a dialogue between Alternative Spaces Training and Institutionalized Education Spaces? The question is approached from three written that make up the work, so we try to provide elements of analysis and reflection for the debate. The work closes with some conclusions that propose an open discussion and strengthen the two types of spaces above as fundamental elements of the educational process, actions from academic spaces will strengthen the diferent alternatives training practices are proposed.
Description: El trabajo “El niño – joven destructor, Formador para el fracaso, De escuela moderna: hacia una escuela bárbara; desde una perspectiva meramente teórica, busca fortalecer y ahondar en las distintas problemáticas que desde los Espacios Educativos Institucionalizados se realizan día a día. Propiciando y promoviendo el intercambio de experiencias y saberes recogidos en Espacios Alternativos de Formación así como en los Espacios Académicos. Se plantea la pregunta articuladora: ¿A partir de qué elementos se puede generar un dialogo entre Espacios Alternativos de Formación y Espacios Educativos Institucionalizados? La pregunta se aborda desde tres escritos que conforman el trabajo, así se intenta brindar elementos de análisis y reflexión para el debate. El trabajo cierra con unas conclusiones abiertas que proponen abrir la discusión y fortalecer los dos tipos de espacios anteriormente mencionados como ejes fundamentales del proceso educativo, se proponen acciones que desde los espacios académicos permitirán fortalecer las diversas prácticas alternativas de formación.
URI: http://hdl.handle.net/11349/4327
Appears in Collections:Licenciatura en Humanidades y Lengua Castellana

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NarváezFredyEduardo2016.pdfTrabajo de Grado886,57 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons