Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/3943
Title: La Mediación Docente, en la Comprensión de Textos Expositivos
Author: García González, Sandra Milena
Advisor: Quitián Bernal, Sandra Patricia
Keywords: Rol Mediador del Docente
Mediación Comprensión de Lectura
Textos Expositivos
Estrategias Cognitivas y Metacognitivas
Date: 2014
Abstract: This research aims qualification of reading comprehension processes of expository texts 10th grade students, with whom he carried out the research experience. This improvement is developed based on the mediating role of the teacher, which generates profound changes in the relationship of teaching and learning within the courtly context. Also in this proposal metacognitive reading strategies are linked to favor the process of reading students.
Description: Esta investigación pretende la cualificación de los procesos de comprensión lectora de textos expositivos en estudiantes de grado 10º, con quienes se llevó a cabo la experiencia investigativa. Este mejoramiento se desarrolla con base en el rol mediador del docente, el cual genera profundas transformaciones en la relación de enseñanza y aprendizaje dentro del contexto áulico. Asimismo, en esta propuesta se vinculan las estrategias de lectura metacognitivas para favorecer el proceso de lectura de los estudiantes.
URI: http://hdl.handle.net/11349/3943
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de la Lengua Materna

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GarcíaGonzálezSandraMilena2014.pdfTesis de Maestría1,62 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons