Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/3722
Title: Estado de los Estudios e Investigaciones en Infancias en Colombia, 2006-2014
Author: Arango Gutiérrez, Estefanía
Giraldo Ortiz, Mayerli Rocio
Peña Chacón, Gina Paola
Peralta Martínez, Linda Dayan
Advisor: Jiménez Becerra, Absalón
Keywords: Infancia
Representaciones
Saberes
Política
Maltrato
Conflicto Armado
Nuevas Infancias
Date: 4-Mar-2016
Abstract: This document has propose to research different studies around the children, in order to account for the changes that have been generated in the different representations of infancy, from the consolidation of the Law "Children and Adolescents", in 2006, until 2014. Departing from this document six categories stand out, going so far as to sustain the diverse conceptions and representations of infancy, which are: Representations and imaginary of Infancy, Knowledges and Stories, Politics of Infancy, infancy and maltreatment, Infancy and armed conflict and Construction of new infancies. Highlight that the infancy is an essential stage for the development of the being and that this one goes being modified across the time, the society and the culture in the one that is immersed, being a social need to future
Description: El presente documento, tiene como propósito dar a conocer la investigación desarrollada de los diferentes estudios en torno a la infancia, con el fin de dar cuenta sobre las transformaciones que se han generado en las distintas representaciones de infancias, desde la consolidación de la Ley de “Infancia y Adolescencia”, en el año 2006, hasta el 2014. Partiendo de este se destacan seis categorías, llegando a sustentar las diversas concepciones y representaciones de infancia, las cuales son: Representaciones e imaginarios de Infancia, Saberes y Narraciones, Políticas de Infancia, Infancia y maltrato, Infancia y conflicto armado y Construcción de nuevas infancias. Destacando que la infancia es una etapa esencial para el desarrollo del ser y que esta va modificándose a través del tiempo, la sociedad y la cultura en el que se encuentra inmerso, siendo una necesidad social a futuro.
URI: http://hdl.handle.net/11349/3722
Appears in Collections:Licenciatura en Pedagogía Infantil



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons