Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/2720
Title: La Intertextualidad en la Narrativa Oral en Niños de Preescolar
Author: Piñeros Malagon, Joahna Andrea
Mayorga Hernàndez, Nora Marlen
Advisor: Castillo Morales, Alexander
Keywords: Intertexto Lector
Intertexto Narrativo
Oralidad
Experiencia Estetica
Date: 20-Apr-2016
Abstract: Tha aim of this work is the analysis of the aducational possibilities offered by the intertex reader and intertex narrative in the development of literary competence in the initial cycle. Based on the fact that preschool children are related to literature through experiences mediated reading adults and from exploring different languages, have given the children of elements and literary knowledge from which in the initial cycle can work for the development of literary competence and taste for reading in relation to the sociocultural context of the child reader.
Description: El objetivo de este proyecto de investigación es el análisis de las posibilidades didácticas que ofrece el intertexto lector y el intertexto narrativo en el desarrollo de la competencia literaria en el cilco inicial (preescolar). Partiendo del hecho que los niños de preescolar se relacionan con la literatura a través de experiencias de lectura mediadas por adultos y desde la exploracion de diversos lenguajes, que han dotado a los niños de elementos y conocimientos literarios desde los cuales en el ciclo inicial se puede trabajar para eldesarrollo de la competencia literaria y el gusto por leer en relacion con el contexto sociocultural del niño lector.
URI: http://hdl.handle.net/11349/2720
Appears in Collections:Maestría en Comunicación - Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PiñerosMalagonJoahnaAndrea2016.pdfTesis de Maestria5,56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.