Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/2621
Title: El Heavy metal y el punk rock hispano- Americano en la construcción de pensamiento crítico en el aula
Author: Guacaneme Vásquez, Wilington
Advisor: Amador Baquiro, Juan Carlos
Subjects: Maestría en comunicación - Educación - Tesis y disertaciones académicas
Heavy metal (Música)
Música Punk Rock
Pensamiento crítico - Enseñanza
Keywords: Rock
Juventud
Pensamiento crítico
Educación
Date: 21-Apr-2016
Abstract: The rock as an element that has accompanied many attempts of youth resistance by reason of its appearance in the cultural scene, as it has a potential in all its components that propels to see what happens when it is incorporated into the educational processes at school; not referring only to its use as a teaching resource but also to the representation that this type of music might have in young people. These, taking into account the organizational proposals that are connected around and the constant demand of ideals of an impartial and fair society. This article made part of a research project entitled: The heavy metal and punk rock hispanoamericano within the construction of critical thinkingin the classroom
Description: Este proyecto investigativo busca resolver de qué manera un producto cultural de consumo como la música rock, podría ser utilizado en el entorno educativo escolar para contribuir al desarrollo de pensamiento crítico, el trabajo ahondo en las diferentes narrativas que emergen de dos subgéneros: el heavy metal y el punk. Este trabajo expone de manera directa la posible relación entre este tipo de música y el pensamiento crítico, y para ello se hace un recorrido por los conceptos de investigaciones relacionadas con el tema, tocando temas como la juventud, el estilo, la comunicación, y la educación entre otros.
URI: http://hdl.handle.net/11349/2621
Appears in Collections:Maestría en Comunicación - Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GuacanemeVasquezWilington2016.pdfTesis de Maestria1,59 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons