Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/25534
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGarzón Rodríguez, Yaqueline-
dc.creatorMorales Camargo, Claudia Liliana-
dc.date.accessioned2020-10-08T18:09:30Z-
dc.date.available2020-10-08T18:09:30Z-
dc.date.created2020-09-25-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/25534-
dc.descriptionEl plan ALFIN y su soporte en Moodle ALFINCompartir es un trabajo de investigación desarrollado en el marco de la Maestría en Educación en Tecnología, con el objetivo de diseñar e Implementar un plan de alfabetización informacional, ALFIN, para los docentes del área de lengua castellana de la Institución Educativa Compartir Suba, IECS, con el fin de brindar una propuesta de trabajo de dominio de competencias para buscar, seleccionar y comunicar información, con la que los docentes de lengua castellana puedan autogestionar su aprendizaje respecto a las competencia digital, así como la exploración y creación de Recursos Educativos Digitales, RED, para el fortalecimiento de su práctica pedagógica.spa
dc.description.abstractEduardo Galeano defines utopia as a goal that moves away two steps each time one is taken. Initial training provides pedagogy students with skills to cripple the utopia of training children and young people in changing scenarios, where technological development imposes on a daily basis the need to transform both learning and interaction. This allows so, within the educational context, teacher skills are required to meet the challenges of advancing. Under that premise, this research starts from the question: Can an educational community self-manage its training for the strengthening of digital competence? It is a question that it aims to be solved by designing and implementing an literacy plan information linking teachers from Institución Educativa Compartir Suba (I.E.C.S.) for the implementation of Information and Communication Technologies (ICT) in the pedagogical proposal of 2020 project.spa
dc.format.mimetypepdfspa
dc.subjectTecnología educativa,spa
dc.subjectAlfabetización informacionalspa
dc.subjectHerramientas tecnológicas educativas.spa
dc.subjectFormación del profesoradospa
dc.titleDiseño, implementación y evaluación de un plan de alfabetización informacional para la vinculación de TICS al aula de clase en el área de lengua castellana de la I.E.C.S.spa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.creator.emailanaliliana23@gmail.comspa
dc.title.titleenglishDesign, implementation and evaluation of an information literacy plan to link ICTs to the classroom in the Spanish language area of ​​the I.E.C.S.spa
dc.subject.keywordEducative technologyspa
dc.subject.keywordInformation literacyspa
dc.subject.keywordEducational technological tools.spa
dc.subject.keywordTeacher trainingspa
dc.type.degreeCreación o Interpretaciónspa
dc.rights.accesoAbierto (Texto Completo)spa
Appears in Collections:Maestría en Educación en Tecnología (Virtual)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MoralesCamargoClaudiaLiliana2020.pdfTesis de maestría3,79 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons