Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/25431
Title: Webquest herramienta tecnológica aplicada a la enseñanza del Inglés
Author: Moreno Pérez, Laura del Pilar
Advisor: Ramírez Valencia, Astrid
Subjects: Licenciatura en educación básica con énfasis en inglés - Tesis y disertaciones académicas
Webquest (Programa para computador)
Métodos de enseñanza
Tecnología educativa
Inglés - Enseñanza primaria
Keywords: WebQuest
Tecnologías de la educación
Pedagogía
Enseñanza
Date: 28-May-2020
Abstract: The implementation of technological tools within the classroom for the development of activities is used by the teacher to promote participation, cooperative learning and creativity in students. This text sets out the implications of the use of Webquest, in a group of children from second grade to a public school on account of a pre-service teacher of English giving evidence of the effects of the implementation of technological resources in the process of teaching English this experience can be used in any other educational environment. As a method of study was applied qualitative research and data collection, two instruments were used: a semi structured interview according to (Torres, 2006), for its construction and some field journals completed by pre service teacher along a pedagogical experience English teacher with children, that in accordance with (Jane. Mills, Melanie Birks, 2014) are used to evaluate the process and development of each class. The results of this study corroborate that the correct use of the Webquest in a field of education is relevant to the educational process, it also allows the teacher to innovate in their classes, achieving students to participate significantly, within the same.
Description: La implementación de herramientas tecnológicas dentro del aula de clase para el desarrollo de actividades, es usada por el docente para promover la participación, el aprendizaje cooperativo y la creatividad en los estudiantes. En este texto se expone las implicaciones del uso de Webquest, en un grupo de niños de segundo de primaria en una escuela pública por cuenta de un practicante de inglés dando a evidencia los efectos de la implementación de los recursos tecnológicos en el proceso de enseñanza de inglés esta experiencia puede ser utilizada en cualquier otro ambiente pedagógico. Como método de estudio se aplicó la investigación cualitativa y en la recolección de datos, se usaron dos instrumentos: una entrevista semiestructurada siguiendo los lineamientos de (Torres, 2006), para su construcción y unos diarios de campo diligenciados por el docente en formación a lo largo de una práctica docente de inglés con niños, que de acuerdo con (Jane. Mills, Melanie Birks, 2014) sirven para evaluar el proceso y desarrollo de cada clase. Los resultados de este estudio, corroboran que el uso adecuado de las Webquest dentro de un ámbito de enseñanza es pertinente para el proceso educativo, además permite al docente innovar en sus clases, logrando que los estudiantes participen significativamente, dentro de la misma.
URI: http://hdl.handle.net/11349/25431
Appears in Collections:Licenciatura en Educación Básica con Énfasis en Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.