Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/25127
Title: Análisis documental comparativo sobre el desarrollo de la competencia intercultural en las clases de inglés en Argentina y Colombia entre 2007 y 2019
Author: Páez Fernández, Floralba
Advisor: Lizarralde Jaramillo, Mauricio
Subjects: Maestría en Educación - Tesis y disertaciones académicas
Educación intercultural
Educación multicultural
Análisis funcional
Keywords: competencia intercultural
Enseñanza del inglés
interacción intercultural
Comunicación
Date: 3-Aug-2020
Abstract: Language teaching has been seen as a matter concerning only to the linguistic and communicative fields. This document shows a qualitative research focused on a documentary analysis about intercultural competence in the English classes in both Colombia and Argentina in the recent 12 years. This, as making emphasis on the way of teaching a language beyond the communicative approach. Content analysis was carried out and it was found out in Argentina it is truly important to fortify the intercultural education as for teaching English and in Colombia, it is vital to understand the meaning of cultural interaction. In both countries it is necessary to work on acquiring critical intercultural awareness and to consider language and culture as two key factors at the moment of teaching a language.
Description: La enseñanza de lenguas ha sido vista como un asunto que concierne solo a lo lingüístico y a lo comunicativo. Este documento da a conocer una investigación cualitativa de carácter documental sobre la competencia intercultural de las clases de inglés en Colombia y Argentina en los últimos 12 años. Esto, haciendo énfasis en la manera de enseñarlo más allá del enfoque comunicativo. Se realizó un análisis de contenido con el que se notó como en Argentina es imprescindible fortalecer la educación intercultural en la enseñanza del inglés y en Colombia es vital comprender el sentido de la interacción cultural. En ambos países se necesita desarrollar la conciencia crítica intercultural y considerar la lengua y la cultura como dos factores claves al momento de enseñar una lengua.
URI: http://hdl.handle.net/11349/25127
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PaezFernandezFloralba2020.pdf1,51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.