Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/24978
Title: Developing writing skills in esl students through urban tales
Author: Pachón Montero, Reynel
Advisor: Hernández, Sandra Cecilia
Subjects: Licenciatura en Educación Básica con Énfasis en Inglés - Tesis y disertaciones académicas
Inglés - Estudio y enseñaInnza
Enseñanza de una segunda lengua
Inglés - Escritura - Enseñanza
Keywords: Cuento urbano
Aportes comprensibles
Aprendizaje significativo
Método Clil
Habilidades escritoras
Date: 6-Mar-2019
Abstract: As methodologies used actually in high schools where the professor is the center of the activities and the classroom work, I chose the Clil approach; as an alternative for developing the writing skill in the students within the academic places and procedures, having as a base the constructivism for a human learning and the action research with the observation in order to analyzing the work with the learners. All this research was implemented with students from 8TH, 9TH grades in Bogotá, Colombia. The results show and indicate when the professor uses the Clil approach for teaching the way in that the learners should write their urban tails the information, the concepts, the topic is understood complete well, the population inside of the classroom feel comfortable, sure of their new knowledge and classes are enjoyable as well. This work had some stages for being implement, pre-production stage, the early production stage, and in that way the final extending production stage, where the students had to write their compositions about their neighborhoods realities and fiction trough narratives.
Description: Las metodologías utilizadas en la actualidad por los docentes los colocan como el centro de la actividad educativa, escogí el método Clil utilizado para enseñar de manera holística las habilidades en escritura de los estudiantes, donde ellos muestran comodidad con los temas y métodos, procedimientos y procesos, dentro de las aulas de clase; utilizamos el constructivismo como proceso de aprendizaje en el salón de clases, y la investigación acción mediante la observation. El trabajo fue implementado con estudiantes de 8° y 9° grado de un colegio en la ciudad de Bogotá. El trabajo tiene varias etapas de pre-producción, una de producción temprana y finalmente la etapa de ampliación donde los estudiantes escriben sus cuentos urbanos acerca de la realidad de sus barrios y ficción también.
URI: http://hdl.handle.net/11349/24978
Appears in Collections:Licenciatura en Educación Básica con Énfasis en Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PachónMonteroReynel2019.pdfTrabajo de grado1,87 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.