Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/24957
Title: Estrategia de la gestión académica en el plan de estudios del Instituto Campestre Senderos
Author: Arenas Hernández, Helbert Gustavo
Rojas Romero, Leidy Disney
Patiño Chiguasuque, Adriana Paola
Cabrera Díaz, Lizeth Tatiana
Advisor: Lozano, Luis Antonio
Subjects: Especialización en Gerencia de Proyectos Educativos Institucionales - Tesis y disertaciones académicas
Tecnología educativa
Astronomía - Enseñanza
Innovaciones educativas
Keywords: Interdisciplinariedad
Astronomía
Macroambiente
Gestión Académica
AVA
Date: 21-Apr-2020
Abstract: This project seeks to promote the transformation of current academic and administrative practices of the Campestre Senderos Institute (ICS) based on the need to improve and innovate the quality of education, from an interdisciplinary curriculum perspective and the design of AVA Virtual Learning Environments . For this, it was required the formulation and development of a project that starts from the diagnosis of the Academic Management of the ICS regarding its study plans, highlighting within them, the aspects that allowed to show whether or not there were processes in this type of management that will promote interdisciplinarity. In this way, the use of didactic units (macro environments) based on astronomy is used as a theoretical, pedagogical and didactic source of the AVA that allows the implementation of a possible management strategy to strengthen academic, curricular and pedagogical guidelines
Description: Este proyecto busca favorecer la transformación de las prácticas académicas y administrativas vigentes del Instituto Campestre Senderos (ICS) a partir de la necesidad de mejorar e innovar a calidad de la educación, desde una perspectiva de currículo interdisciplinar y el diseño de Ambientes Virtuales de Aprendizaje AVA. Para ello, se requirió la formulación y desarrollo de un proyecto que parte del diagnóstico de la Gestión Académica del ICS en cuanto a sus planes de estudio, resaltando dentro de ellos, los aspectos que permitieron evidenciar si existían o no procesos en este tipo de gestión que propiciarán la interdisciplinariedad. De esta forma, se utiliza el uso de unidades didácticas (macro ambientes) basadas en astronomía como fuente teórica, pedagógica y didáctica del AVA que permita implementar una posible estrategia de gestión para fortalecer los lineamientos académicos, curriculares y pedagógicos
URI: http://hdl.handle.net/11349/24957
Appears in Collections:Especialización en Gerencia de Proyectos Educativos Institucionales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RojasRomeroLeidyDisney2020.pdfTrabajo de grado3,79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.