Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/24853
Title: Aprendizaje de la escritura como actividad social y metacognitiva con niños de grado primero
Author: Arias Granobles, Heblin Nathaly
Advisor: Vargas Manrique, Pedro José
Subjects: Maestría en pedagogía de la lengua materna - Tesis y disertaciones académicas
Escritura - Enseñanza primaria - Bogotá (Colombia)
Metacognición
Educación primaria - Bogotá (Colombia)
Keywords: Proceso de escritura
Perspectiva sociocultural
Estrategias metacognitivas
Producción colectiva de textos
Date: 21-Jul-2020
Abstract: The research work developed in the framework of the Master's Degree in Mother Language Pedagogy, in a private educational institution in Bogotá, with a population of first grade children. This research is focused on reflection and analysis around the learning of writing from the development of metacognitive strategies, which allow students from the collective production of texts regularly and evaluate their process.
Description: El trabajo de investigación desarrollado en el marco de la Maestría en Pedagogía de la Lengua Materna, en una Institución Educativa de carácter privado de Bogotá, con una población de niños y niñas de grado primero. Esta investigación se enfoca en la reflexión y análisis en torno al aprendizaje de la escritura desde el desarrollo de estrategias metacognitivas, que le permita a los estudiantes desde la producción colectiva de textos regular y evaluar su proceso.
URI: http://hdl.handle.net/11349/24853
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de la Lengua Materna

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HeblinNathalyAriasGranobles2020.pdf5,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.