Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/24544
Title: Creación de modelo conceptual de sponsoring para organizaciones deportivas
Author: Rodríguez Sáenz, Jorge Enrique
Advisor: Martínez Monroy, Sorayda
Subjects: Administración deportiva - Tesis y disertaciones académicas
Patrocinio deportivo
Administración de empresas deportivas
Deportes - Aspectos comerciales
Keywords: Sponsoring
Administración
Deporte
Date: 9-Jun-2017
Abstract: Sports organizations are entities with particular characteristics, which differ from other companies, due to its object and social character. These business organizations, are immersed in a dynamic social, cultural and economic, which exert strong influences to induce them to be more competitive at every moment. For this, the companies in the sports sector, need to adopt tools and good business practices of the different fields of knowledge, to enable them to design products and services with features and differentiators, achieving a value chain that benefits the needs and expectations of the interest groups. The present work of degree, is within the option of monograph of compilation, in order to qualify for the title as a professional in Sports Administration from the Universidad Distrital Francisco José de Caldas. Develops a critical monograph about the "CREACION DE MODELO CONCEPTUAL DE SPONSORING PARA ORGANIZACIONES DEPORTIVAS". For the development of the work, addresses a methodology based on the review of secondary sources of information, mainly bibliographical sources such as books, theses, articles, writings, and other of studio work.
Description: Las organizaciones deportivas son entidades con características particulares, que se diferencian de otro tipo empresas, debido a su objeto y carácter social. Estas organizaciones empresariales, se encuentran inmersas en unas dinámicas sociales, culturales y económicas, que ejercen fuertes influencias para inducirlas a ser en cada momento más competitivas. Para esto, las empresas del sector deportivo, necesitan adoptar herramientas y buenas prácticas empresariales de los diferentes campos del conocimiento, que les permitan diseñar productos y servicios con características y elementos diferenciadores, logrando una cadena de valor, que beneficie las necesidades y expectativas de los grupos de interés. El presente trabajo de grado, se realiza dentro de la opción de monografía de compilación, con el fin de optar por el título como profesional en Administración Deportiva de la Universidad Distrital Francisco José de Caldas. Se desarrolla un trabajo monográfico crítico acerca de la CREACION DE MODELO CONCEPTUAL DE SPONSORING PARA ORGANIZACIONES DEPORTIVAS. Para el desarrollo del trabajo, se aborda una metodología basada en la revisión de fuentes secundarias de información, principalmente fuentes bibliográficas como libros, tesis de grado, artículos, escritos y otros de trabajos de estudio.
URI: http://hdl.handle.net/11349/24544
Appears in Collections:Administración Deportiva

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RodriguezSaenzJorgeEnrique2017.pdf391,91 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons