Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/2433
Title: Imaginarios sociales de los niños y niñas con relación a la figura paterna
Author: Pinto Gaitán, Janeth Liliana
Advisor: Marulanda, Lynn
Keywords: Imaginarios sociales
Figura paterna
Date: 22-Aug-2015
Abstract: This document contains the development of a qualitative research with a group of girls located between eight and ten years old, educated in the District Education Center La Giralda. The problem of inquiry was the social imaginary of girls in relation to the father figure around categories such as bonding and responsibilities of parents to their children, to acquire elements to generate a proposal for intervention aimed at strengthening family networks belonging to the institution. To study the development of the methodological design proposed by Elsy Bonilla resumed; It is also important to note that the study was part of un-hermeneutic historical while sought to understand in detail approach the social phenomenon that addresses the investigation given that it is determined fundamentally by the history that precedes and life experience actors who are involved in the object of inquiry.
Description: El presente documento contiene el desarrollo de una investigación cualitativa desarrollada con un grupo de niñas ubicadas entre los ocho y diez años de edad, escolarizadas en el Centro Educativo Distrital La Giralda. El problema de indagación fue el imaginario social de las niñas con relación a la figura paterna en torno a categorías tales como vínculos afectivos y responsabilidades de los padres hacía los hijos, para la adquisición de elementos que permitan la generación de una propuesta de intervención dirigida al fortalecimiento de las redes familiares pertenecientes a la institución. Para el desarrollo del estudio se retomó el diseño metodológico planteado por Elsy Bonilla; además, es importante resaltar que el estudio se enmarcó en un enfoque histórico-hermenéutico en tanto que buscó comprender con detalle el fenómeno social que direcciona la investigación teniendo en cuenta que es determinado de manera fundamental por la historia que lo antecede y la experiencia de vida de los actores que se ven involucrados en dicho objeto de indagación.
URI: http://hdl.handle.net/11349/2433
Appears in Collections:Especialización en Infancia, Cultura y Desarrollo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PintoGaitánJanethLiliana2015.pdf1,71 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons