Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/24197
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorArias, Albeiro-
dc.date2019-06-24-
dc.date.accessioned2020-06-04T21:44:34Z-
dc.date.available2020-06-04T21:44:34Z-
dc.identifierhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/c14/article/view/15014-
dc.identifier10.14483/21450706.15014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/24197-
dc.descriptionThis essay addresses the collection of print series of Álvaro Barrios “Grabados populares” in order to establish their origins, development and contributions to the history of Colombian engraving. We will take a tour through some of the better-known series to define the concept of “grabado popular”, popular engraving, its main characteristics and departures from traditional engraving. We will then elucidate how it “expands” the concept of engraving and seek to establish a conceptual relationship with Marcel Duchamp’s ready-mades.en-US
dc.descriptionEl presente ensayo, aborda los Grabados populares de Álvaro Barrios para establecer sus orígenes, desarrollo y aportes a la historia del grabado colombiano. Para ello, se hará un recorrido por algunas de las series más conocidas para definir el concepto de Grabado popular, sus características principales y diferencias frente al grabado tradicional, dilucidar cómo “expande” el concepto de grabado y establecer la relación conceptual con el ready-made de Marcel Duchamp.es-ES
dc.descriptionEste ensaio aborda a coleção de séries impressas de Álvaro Barrios “Grabados populares”, a fim de estabelecer suas origens, desenvolvimento e contribuições para a história da gravura colombiana. Faremos um tour por algumas das séries mais conhecidas para definir o conceito de “gravura popular”, suas principais características e desvios da gravura tradicional. Vamos então elucidar como isso “expande” o conceito de gravura e procuraremos estabelecer uma relação conceitual com os ready-mades de Marcel Duchamp.pt-BR
dc.formatapplication/pdf-
dc.formattext/xml-
dc.formattext/html-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad Distrital Francisco José de Caldases-ES
dc.relationhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/c14/article/view/15014/14864-
dc.relationhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/c14/article/view/15014/15169-
dc.relationhttps://revistas.udistrital.edu.co/index.php/c14/article/view/15014/15194-
dc.rightsDerechos de autor 2019 Calle 14 revista de investigación en el campo del artees-ES
dc.sourceCalle 14 revista de investigación en el campo del arte; Vol. 14 Núm. 26 (2019): Julio-diciembrees-ES
dc.sourceCALLE14: revista de investigación en el campo del arte; Vol 14 No 26 (2019): Julio-diciembreen-US
dc.source2145-0706-
dc.source2011-3757-
dc.titleThe “Grabados populares” of Álvaro Barrios and Their Relationship With Marcel Duchamp’s Readymadesen-US
dc.titleLos Grabados populares de Álvaro Barrios y su relación con los ready-made de Marcel Duchampes-ES
dc.titleOs “Grabados populares” de Álvaro Barrios e sua relação com os ready-mades de Marcel Duchamppt-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Calle 14

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.