Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/2363
Title: Desarrollo Del Pensamiento Variacional En Estudiantes De Grado Noveno
Author: Gómez Ospina, Oscar Mauricio
Advisor: Vergel Causado, Rodolfo
Subjects: PSICOLOGÍA DEL APRENDIZAJE
ADAPTACIÓN AL CAMBIO
PENSAMIENTO
Keywords: Pensamiento Variacional
Cambio
Variación
Coordinación del cambio
Date: 28-Oct-2015
Abstract: The objective of this work is to study the characteristics present in the development of the variational thinking associated to the change and variational processes in a group of ninth graders. Some tasks taken from national and international literature were adapted and applied with the aim to foster the variational thinking in this group from the change and variational processes. Likewise, the evidenced processes in the classroom intervention were described with the purpose of systematizing the development and variational thinking processes in the ninth graders, give feedback and promote the pedagogical action the classrooms of our country.
Description: Este trabajo tiene como objeto de estudio caracterizar algunos elementos que se presentan en el desarrollo del pensamiento variacional en un grupo de estudiantes de grado noveno cuando abordan tareas en relación al cambio y la variación. Se adaptaron y aplicaron tres tareas tomadas de la literatura nacional e internacional con el fin de potenciar el pensamiento variacional en este grupo de estudiantes. Así mismo, se describen los procesos evidenciados en las hojas de trabajo y registros fílmicos realizados en la intervención en el aula de clase, con el propósito de sistematizar los procesos observados en relación al desarrollo del pensamiento variacional.
URI: http://hdl.handle.net/11349/2363
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GómezOspinaOscarMauricio2015.pdfTesis de maestría3,01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.